Dag 16 - Essaouira - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 16 - Essaouira - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Essaouira

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

13 Augustus 2017 | Marokko, Essaouira

Vanmorgen zomaar eens uitgeslapen tot 09:00! Het was weer opschieten voor het ontbijt. Snel klaar gemaakt en naar beneden gegaan. Brood, honing en pannekoekje, simpel maar lekker.
We zijn snel tevreden :)
Na kort overleg waren we het er over eens dat we hier nog wel een nachtje wilde blijven. Ons enige nog ongeboekte nachtje wilde we hier in deze plaats en in deze ryad echt wel spenderen en dus vroeg we na het ontbijt of we konden blijven...
Helaas was onze kamer sowieso bezet maar wist hij over een half uurtje meer of er nog een andere zou vrij komen. Helaas bleek dit niet het geval. Een andere ryad in de buurt had nog wel plek maar die was dubbel zo duur dus hebben we afgeslagen. Elke 25 meter is hier in de medina wel een accomodatie te vinden.
De reden dat hij vol zat was wel duidelijk. Het is weekend en de lokale bevolking zoekt verkoeling en logeert hier dus geen. Geen toeristen maar Marokkanen zei Hicham, de eigenaar van de ryad.
En zo bleek later wel....

We pakte onze spullen, brachten die naar de auto en gingen op zoek naar een andere plek om te slapen. Hotel in en uit, ryad in en uit, pension in en uit, de gene die nog plek hadden waren €115 per nacht of €50 met gedeelde badkamer en dan moesten we ook nog gesplitst slapen.
Na een uurtje slenteren door de medina hadden we iets gevonden. Een simpel pension aan de rand met een prachtig dakterras en uitzicht over de oceaan.
Een vier persoons kamer, oud, klein en verroest met welgeteld 1 stopcontact en zonder douche voor 250 dirham. Eerst dacht ik nee, dit ga ik mezelf niet aandoen, maar na even denken besloot ik, oké dan maar even 1 dagje kut, we hebben ook heel veel dagen buiten budget geleefd dit is de kans om het een beetje te compenseren. En Hey, erger dan de homestay die we hadden zal het niet zijn :) knop op. Morgen weer een "normaal" hotel.

Dus gingen we akkoord, is Pascal de spullen gaan halen en heb ik met de kinderen een terrasje op gezocht om wat te eten.
Devinho had een pasta pesto en Noé haalt haar dagelijks groente tekort in door yoghurt met (een berg) vers fruit te nemen. Ik neem een verse avocado shake die ook goed vult. Even later komt Pascal er ook bij en drinken we nog een kopje koffie.
De rest van de middag hebben we eindeloos door de medina van Essaouira geslenterd. Wat een leuke winkeltjes allemaal, wat een leuke spulletjes!

We zijn ook nog even naar de haven gelopen waar je de vers gevangen vis direct kunt kopen en eventueel op de grill kunt laten bereiden. Verser dan dit gaat het niet worden! Vis (behalve kibbeling:)) is niet echt mijn ding, maar anders is dit wel echt je kans op een heerlijk visje.
Leuk alle roeibootjes te zien liggen en ook een prachtig oud fort gezien.

We zijn nog even terug gegaan naar het "hotel" (eigenlijk mag dit krot het woord hotel niet gebruiken) en hebben daar even gerelaxt omdat het nog ff te vroeg was om te gaan eten en onze benen na uren slenteren ook wel even rust wilde.
Daarna zijn we bij een druk bezocht tentje een hamburger gaan halen, deze had Pascal tussen de middag genomen en was erg in de smaak gevallen. Even een simpele, betaalbare hap, maar erg smaakvol en lekker!

Na het eten een soft ijsje gegeten (2 dirham) en een souveniertje gescoord voor Noé haar BFF en mijn beste vriendje, nu moet ik wel wat kleding hier achter laten omdat we anders geen ruimte hebben om het mee te nemen, krijg je met alleen handbagage, maar goed, dat is dan maar zo. Verder dus ook geen ruimte meer voor iets anders.
Daarna nog even een vers sapje gedronken om ook onze vitamientjes wat aan te vullen. Noé heeft heel erg heimwee naar Nederland. Ze mist alles. Jisp, school, familie, woezel en pip (haar knuffels) en dus wilde ze even facetimen met oma. Helaas was de batterij al snel leeg, morgen dus maar een nieuwe poging. Inmiddels zijn we terug in het "hotel" en gaan we straks zonder te douchen (Jakkie bah) slapen.
Morgen ochtend is het plan om ergens te gaan ontbijten en dan een stukje strand voor de kinderen op te zoeken. Een frisse zee ipv een douche dus!

Ook hebben we nog dagelijks contact met Yussef, de jongen van de homestay. Het is echt een bijzondere jongen en we zijn blij dat we hem hebben leren kennen deze trip. Hebben hem gevraagd om de 17-18, als we weer in Essaouira zijn, hier ook heen te komen als hij tijd heeft. Hij wil erg graag komen dus zou zijn best doen. Hij vertelde ons dat hij aan deze plek zijn hart verloren was, zo thuis en goed voelt hij zich hier. Wij voelen ons ook goed hier dus zou leuk zijn nog een dag samen te spenderen!

Gaan nu lekker slapen, morgen nog een ochtend hier en dan, op naar het Atlas-Gebergte!

Liefs!

• 13 Augustus 2017 - 22:33

Mirjam:

Heerlijk om elke dag te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben
    IK lees ze elke dag ! En Gerda ook ik print ze uit voor haar en ze geniet
    Van al de verhalen en de foto's die ik via Facebook laat zien aan haar
    Ik moet aleen morgen nog even 5 dagen printen ( ze loopt dus op achter )
    Nog een weekje genieten dan mogen jullie weer naar huis
    Dikke knuffel voor jullie 4 -tjes

• 14 Augustus 2017 - 10:42

Donald:

Goed verhaal weer!
    Geniet van al jullie belevenissen.
    Hoop dat jullie het de laatste daagjes ook nog leuk hebben.

EXTRA DIKKE KUS VOOR NOE!!!!!!!