Dag 1 - Bangkok - Reisverslag uit Phra Khanong, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 1 - Bangkok - Reisverslag uit Phra Khanong, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

24 Juli 2014 | Thailand, Phra Khanong

Vanmorgen aangekomen en om 09:30 gelijk ingecheckt in Hotel JS Tower. Het was even zoeken voor de taxi chauffeur maar we hebben het gevonden.
Geen luxe hotel maar we hebben alles wat we nodig hebben. Twee slaapkamers, een badkamer met bad en douche (en lauw water) en een zitje met bankje, stoeltjes en tafeltje. In de keuken nog een wasbak en we hebben ook nog een koelkast! Wat wil een mens nog meer.

Pascal was erg moe van de reis en de pijn in zijn hoofd en oren bij het landen viel ook zwaar dus is hij even gaan liggen. De kinderen waren natuurlijk totaaaaaal niet moe (ahum) en ik was (dacht ik) wel over mijn vermoeidheid heen dus zijn wij met z'n drietjes op pad gegaan.

Communiceren blijkt hier toch wel één van de lastigste dingen. Zelfs in een grote, toeristische hoofdstad als Bangkok spreken de mensen amper Engels. Dat de (oudere) mensen hier in de buurt van het hotel dat niet kunnen kan ik nog enigszins begrijpen maar als je in een hotel werkt of winkelcentrum waar op de kaart de drankjes zowel in Thai als Engels staan verwacht ik toch wel dat je begrijpt wat ik vraag/zeg als ik dat in het Engels doe.

We zijn er uiteindelijk met 10x vragen - voor de zekerheid zodat we niet verkeerd liepen - via de kortste weg gekomen.
Eerst naar de "sky train" en vanaf daar naar Siam, het grote winkelcentrum in Bangkok. Een kaartje voor de sky train koste ons (ook de kinderen) 42 baht per persoon, wat omgerekend precies €1,00 is. Totaal dus 126 baht, €3,00. Op zich niet duur voor 9 haltes (je moet je een soort metro in de lucht indenken) maar het was een enkele reis in een veel te volle "trein", waarvoor we ook nog best een stukje door de warmte hadden moeten lopen om bij dat station te komen dus al op de heenweg besloten we het terug anders te doen. De taxi zou ons namelijk van deur naar deur brengen en waarschijnlijk nog goedkoper zijn ook.
In de trein al was vooral Noé erg moe, stuk gelopen, nog even acclimatiseren moeten en dan ook staan in de trein. We zijn dus bij aankomst als eerste maar wat gaan drinken.
Bij aankomst in het winkelcentrum gelijk een Starbucks. Die konden we natuurlijk niet voorbij laten gaan dus hebben we daar even gezeten. Ik had een heerlijke strawberry cheesecake frappuccino en de kinderen een biologische smoothie nog even in de blender met ijs. Heerlijk verfrissend.
Daarna even geplast. Niet in de srarbucks, zoals je zou verwachtten in een horeca gelegenheid, maar nee er zijn in de winkelcentra in Thailand overal (meestal gratis) openbare toiletten. En die zijn niet vies, tenminste, de dames toiletten niet. Er lopen de hele dag schoonmaaksters rond die alles netjes houden.

Uiteindelijk het winkelcentrum verlaten en de warmte buiten in gegaan. Daar een telefoon winkel opgezocht en voor Pascal en mij allebei een Thaise sim gekocht. Voor 30 dagen onbeperkt internet (3GB op volle snelheid) betaalde ik samen 960 baht wat afgerond €23 is. Per persoon dus de hele vakantie internet voor €11,50 per persoon. Daar kunnen we heel wat verslagen mee typen!

Rebecca

Update 2018: Inmiddels houd ik op deze pagina een dagboek bij over al onze rondreizen. Vorig jaar Marokko en dit jaar Zuid-Korea. Wij zijn dit jaar voor het eerst met ons gezin naar Thailand. Een prachtig land waar ik 3 jaar eerder al eens was met ons zoontje. Wij hebben deze ervaring nooit vergeten en willen we dis graag delen met papa en Noé. Uiteraard lijkt het ons leuk andere ook aan te steken en daarom laten we jullie gezellig mee lezen met onze rondreis van 2014. We zullen van Bangkok naar Chiang Mai reizen met de nachttrein en weer terug met het vliegtuig. Vanuit daar naar Pattaya en dan naar Krabi om vervolgens een paar daagjes te relaxen op Koh phi phi. Lees mee, leef mee, met deze (hopelijk) onvergetelijke reis! ❤️

Actief sinds 24 Juli 2014