Dag 4 - Chiang Mai - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 4 - Chiang Mai - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

27 Juli 2014 | Thailand, Chang Klan

Vanmorgen om 08:10 kwamen we aan op het station. Even twijfelde ik of we wel een taxi konden krijgen, tjee wat een mierenhoop op het station. Alle toeristen stapte natuurlijk tegelijk uit, maar daar zijn ze blijkbaar goed op ingesteld want je kreeg niet eens de tijd om op te zoeken in welk hotel je zat. Terwijl ik in mijn rugzak zocht naar de envelop met vouchers en alle geboekte informatie bleven er maar mensen naar ons toe komen; "taxi!? TAXI!? Taxi!??? You want taxi?!" Ik werd er gek van en nadat ik het had gevonden en er nog eentje geduldig was blijven staan zijn we met die chauffeur mee gelopen.
De eerste indruk van Chiang Mai (in ieder geval de mensen hier) dus niet echt super.
Meter taxi's blijken ze hier niet te kennen en je stapt in een soort open pick up truck met bankjes (allemaal wel officiële taxi's) waarna je vraagt hoeveel het je (teveel dus) gaat kosten.
Ons hotel was op 10 minuten rijden en meneer wilde 50 baht P.p. 200 baht dus. Inmiddels weten we dat dit behoorlijk veel is dus zeiden we dat we 150 echt meer als genoeg was. Yes,yes, small, small, two for one, zei hij terwijl hij naar de kinderen wees. Met 150 baht heeft meneer nog erg goed aan verdiend want met een meter taxi was dit stukje maximaal 60 baht geweest. Maar goed, wij veilig in het hotel, meneer een goeie dag. Hopelijk doet hij iets goeds met zijn goed verdiende geld en legt hij zijn vrouw eens goed in de watten!

Om 09:00 in het hotel maar helaas konden we pas vanaf 13:00 inchecken... Neeeeeeee!!! We zijn moe, voelen ons vies en waren echt even toe aan een goeie douche na zo'n dag en nacht. We konden de koffers gelukkig wel daar laten en het om 12:00 checken of de kamers al schoon waren.
Oke omschakeling en het nabije buurtje maar even verkennen dan. Eerst even gezeten bij een koffie tentje. Nog wat ontbeten, want het ontbijt in de grein zag er dan misschien lekker uit, Devinho, Noé en ik vonden dat verre van. Er zat mayonaise op de broodjes en het smaakte gewoon niet echt. De appel was droog en ipv zoet was het zout. De homemade yoghurt met honing voor 40 baht (nog geen euro) van het koffiezaakje hier op de hoek was een stuk lekkerder! Hierna een beetje rondgelopen maar de kinderen waren duidelijk moe. We hebben een flesje water gehaald, gekeken waar we onze was konden brengen en zijn weer terug gelopen.
11:15 waren we weer bij het hotel, beetje vroeg dus. In de lounge nog even wat gedronken en een mini taartje gegeten en toen het 12:00 was naar de receptie gelopen. Gelukkig waren de kamers schoon! Een double en een twin room en dat aan elkaar met deur er tussen! Perfect! En wat mooi. Dit hotel is geboekt door GreenWoodTravel, behoorlijk wat duurder vergeleken met de zelf geboekte hotels, maar dat merk en zie je direct.
De kinderen vinden het helemaal "super gaaf" en "vet cool " dat ze hun "eigen" hotelkamer hebben. Een eigen badkamer met bad en aparte douche, kaptafeltje, bedden en een minibar met drinken. Uiteraard hebben we afgesproken dat als ze iets willen ze dit eventjes moeten overleggen :)
Devinho riep gelijk stralend van top tot teen; mama mijn eerste wens die ik heb gedaan in de tempel is al uitgekomen. Een eigen kamer samen met Noé. En we hebben een tv!

We hebben heerlijk gedoucht en de kinderen gebadderd. Noé keek daar al vanaf dag 1 naar uit, samen met Devinho in bad. Daar hebben ze dus uitgebreid gebruik van gemaakt en ruim een uur in bad gezeten. Daarna nog even afgespoeld onder de douche en even rustig op bed gezeten. Ik heb smiddags even de was weggebracht. Het was 3,5 kilo. Totale kosten voor wassen, drogen en strijken 140 baht (+/- €3,40) heerlijk!
Toen ik terug kwam had ik hele erg steken in mijn zij, die ik eerder in het vliegtuig en de dag na aankomst ook al even had. Helaas hielden ze nu een stuk langer aan dus ben ik maar even gaan liggen en is Pascal met de kinderen naar een tempel gelopen.
Na een uurtje liggen voelde ik me gelukkig beter en wilde we wat gaan eten maar het werd nu duidelijk: het is regenseizoen in Thailand. Het kwam met bakken uit de hemel en duurde al een uur, voorlopig leek het ook niet op te houden en dus besloten we in het hotel te gaan eten.
Devinho en ik pasta met knoflook brood en Pascal had (uiteindelijk) varkensvlees met iets van appel compote en aardappel. Zijn eerste keus, eendenborst, was helaas op. Het was heerlijk alleen jammer dat wij het eten al op hadden voordat Pascal ze eten kreeg. Beetje raar als je als gezin uit eten gaat en dus uiteindelijk apart eet. Noé heeft een beetje van ons drieën gegeten en wat brood uit het mandje wat we als voorafje kregen.

Nu is het bijna 21:00 en gaan de kinderen lekker slapen. Morgen de eerste dag dat er geen wekker gaat en/of we niets hoeven. Lekker uitslapen dus! Hopelijk denken de kinderen er ook zo over. Smiddags denk ik even zwemmen, dat is ook echt wel een hoogtepuntje voor de kinderen.
Tot morgen allemaal!

Leuk trouwens dat er meer mensen mee lezen!

• 27 Juli 2014 - 21:22

Mirjam:

Een mini bar op de kamers vd kids ola ola hopenlijk staat er geen sterke drank in :) anders mochten ze morgenochtend heel lang uitslapen dan weten jullie hoe dat komt lol .
    prachtig hotel !!! En wat fijn even dagje geen wekker ...zwem ze

Rebecca

Update 2018: Inmiddels houd ik op deze pagina een dagboek bij over al onze rondreizen. Vorig jaar Marokko en dit jaar Zuid-Korea. Wij zijn dit jaar voor het eerst met ons gezin naar Thailand. Een prachtig land waar ik 3 jaar eerder al eens was met ons zoontje. Wij hebben deze ervaring nooit vergeten en willen we dis graag delen met papa en Noé. Uiteraard lijkt het ons leuk andere ook aan te steken en daarom laten we jullie gezellig mee lezen met onze rondreis van 2014. We zullen van Bangkok naar Chiang Mai reizen met de nachttrein en weer terug met het vliegtuig. Vanuit daar naar Pattaya en dan naar Krabi om vervolgens een paar daagjes te relaxen op Koh phi phi. Lees mee, leef mee, met deze (hopelijk) onvergetelijke reis! ❤️

Actief sinds 24 Juli 2014