Dag 14 - Krabi - Reisverslag uit Ban Na Hua Non, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 14 - Krabi - Reisverslag uit Ban Na Hua Non, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 14 - Krabi

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

06 Augustus 2014 | Thailand, Ban Na Hua Non

Vanmorgen de wekker gezet voor de excursie. We zouden 08:30 opgehaald worden. Het bleek vannacht de hele nacht geregend te hebben (niets van gemerkt met m'n oordoppen in, maar de rest wel) en om 07:45 regende het nog dus is Pascal maar even gaan bellen met GreenWoodTravel om te vragen of we het konden verplaatsen naar morgen als het dan wel droog was.
Op een open bootje de zee over en het national park in leek ons met dit weer namelijk niet zo'n goed idee. We hebben gister gezien hoe heftig de regenbuien kunnen zijn en hoe de bootjes op zee tekeer gingen. Daar wil je zelf al niet in zitten, laat staan met je twee goudklompjes!
Gelukkig werden we later terug gebeld dat de excursie naar morgen is verplaatst en hebben we morgen weer contact over of het dan doorgaat ja of nee.

We zijn dus heerlijk relaxt gaan ontbijten op de veranda. Ik had yoghurtjes, cereals, broodjes, croissantjes en kaasjes gehaald. Terwijl wij droog zaten heerlijk ontbeten met het geluid van de regen op de achtergrond. Daarna nog even binnen gebleven in de hoop dat het droog werd. Dat was het om 10:00 nog niet maar gelukkig wel een stuk minder. Toch maar een stukje gaan rijden op de scooter en ongeveer 20-25 minuten later was het dan toch droog.
We zijn langs prachtige plekjes geweest. Jungles door, mooie strandjes gezien, rotspartijen en creatieve marktkraampjes. De één heeft het aan zijn scooter, de ander een kar, met wielen, zonder wielen je ziet van alles achter elkaar. We komen de meest kitcherige moskees tegen hier, want die staan er genoeg en er zijn best veel moslims hier in zuid Thailand. Je ziet veel hoofddoekjes maar iedereen is even vriendelijk en gelijk hier krijg je het idee. We zijn nog even wezen lunchen bij het vissersplaatstje waar we twee dagen terug hadden ontbeten, al waren we er voor de tweede keer, zo'n uitzicht blijft genieten. De fruitshakes, (40 baht, nog geen euro) die we nog niet eerder hadden geproefd hier, zijn echt heerlijk!
Er kwam nog een klein poesje langs om wat eten te bedelen.
Wat ons opvalt is dat bijna alle katten hier maar een halve staart hebben en we zijn er nog niet achter waarom.. Weggerot? Overreden? Maar wel toevallig, zoveel... Worden ze zo geboren?

We zijn weer verder gereden en de kinderen hebben bij de TescoLotus nog even op de "mini kermis" gespeeld. 10 baht per apparaatje (die dingen die bij ons bij de supermarkt voor €0,50 staan). En keuze genoeg hier! Ook race spelletjes enz. Daarna nog ergens voor Pascal gestopt voor een eerste echte lunch voor hem sinds dagen. Hij heeft weinig gegeten onderweg en steeds droge crackertjes en biscuitjes, want bij vet eten (en dat is het meeste wel hier) werd hij steeds gelijk naar (misselijk en zweten). En gelukkig was het super lekker en viel het goed. Daarna begon het weer te regenen en zijn we rond 15:00 terug gegaan naar het huisje.

Na een uurtje weer droog en de kinderen zijn nu nog even lekker aan het zwemmen terwijl wij vanaf de veranda genieten van het "hier zijn".

We zullen straks nog wel ergens wat gaan eten. Super handig die scooters bij het huisje. Je bent mobiel en kan weg wanneer je wil, en ook het links rijden is al helemaal gewend hier, je rijdt gewoon aan de kant en de auto's gaan (bijna) altijd met een grote bocht om je heen. Prima te doen dus!

Vanavond weer op tijd naar bed want het wakker worden zo vroeg is best lastig en morgen gaat de wekker natuurlijk weer zo vroeg!

Update; ik heb vanavond heerlijke cocos-banaansoep gegeten, zie foto! Erg lekker!

Rebecca

Update 2018: Inmiddels houd ik op deze pagina een dagboek bij over al onze rondreizen. Vorig jaar Marokko en dit jaar Zuid-Korea. Wij zijn dit jaar voor het eerst met ons gezin naar Thailand. Een prachtig land waar ik 3 jaar eerder al eens was met ons zoontje. Wij hebben deze ervaring nooit vergeten en willen we dis graag delen met papa en Noé. Uiteraard lijkt het ons leuk andere ook aan te steken en daarom laten we jullie gezellig mee lezen met onze rondreis van 2014. We zullen van Bangkok naar Chiang Mai reizen met de nachttrein en weer terug met het vliegtuig. Vanuit daar naar Pattaya en dan naar Krabi om vervolgens een paar daagjes te relaxen op Koh phi phi. Lees mee, leef mee, met deze (hopelijk) onvergetelijke reis! ❤️

Actief sinds 24 Juli 2014