Dag 17 - Koh Phi Phi - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 17 - Koh Phi Phi - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 17 - Koh Phi Phi

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

09 Augustus 2014 | Thailand, Phi Phi Don

Goeiemorgen!
Wij hebben redelijk geslapen, het is even wennen aan al die geluiden hier.
Op een golfplaten dakje tikt de tegen extra hard en het regent behoorlijk dus dat maakt veel herrie. Verder stormde het hard en de zee komt snachts erg dichtbij en gaat behoorlijk tekeer.

Ik was zelf rond half 6 wakker maar we zijn er rond 08:00 uit gegaan. Eerst lekker de zee in voor een ochtend duik. Trappetje af en je staat met je voeten in de zee, heerlijk!
Daarna ontbeten en weer op het strand gezeten. De kinderen heerlijk zwemmen en spelen. Ze hebben gewoon niet meer nodig dan water en zand. Vies mogen worden zonder dat we boos hoeven te worden, heerlijk. Kindjes lekker een bord watermeloen met z'n tweeën op gegeten.

Om 12:00 zijn Devinho en ik ons klaar gaan maken voor de boot die om 12:30 vertrekt. Noé en papa wilde lekker luieren op het strand en in de hangmat, ik vind zo'n relaxt ochtendje wel genoeg.

Om ff voor 13:00 kwamen we aan bij de grote pier waar ook de winkeltjes zijn. We zijn eerst naar de andere kant van het eiland gelopen en daar op het strand op een terrasje geluncht. Devinho ook lekker gezwommen. Daarna alle winkelstraatjes afgegaan en een klein souveniertje gekocht.
Devinho is hier ook bij een lokale kapper geweest waar zijn haar weer wat centimetertjes korter is geknipt. Bekje netjes geschoren, en dat voor 200 baht!

Nog twee keer ergens wat water gedronken op een terrasje en daarna om 17:00 in de buurt van de pier gebleven omdat de boot om 17:30 weer terug gaat.

Op de terugweg begon het te spetteren, gelukkig niet meer dan dat.
Pascal en Noé zaten lekker op de veranda in de hangmat te kwartetten.

Nu zijn we aan het eten en straks lekker een koude douche en naar bed. Je wordt best rozig hier zo aan zee!

• 09 Augustus 2014 - 14:30

Mir :

En jullie samen zingen ...zachtjes tikt de regen op ... :)

Rebecca

Update 2018: Inmiddels houd ik op deze pagina een dagboek bij over al onze rondreizen. Vorig jaar Marokko en dit jaar Zuid-Korea. Wij zijn dit jaar voor het eerst met ons gezin naar Thailand. Een prachtig land waar ik 3 jaar eerder al eens was met ons zoontje. Wij hebben deze ervaring nooit vergeten en willen we dis graag delen met papa en Noé. Uiteraard lijkt het ons leuk andere ook aan te steken en daarom laten we jullie gezellig mee lezen met onze rondreis van 2014. We zullen van Bangkok naar Chiang Mai reizen met de nachttrein en weer terug met het vliegtuig. Vanuit daar naar Pattaya en dan naar Krabi om vervolgens een paar daagjes te relaxen op Koh phi phi. Lees mee, leef mee, met deze (hopelijk) onvergetelijke reis! ❤️

Actief sinds 24 Juli 2014