dag 1 - Amsterdam -> Casablanca - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu dag 1 - Amsterdam -> Casablanca - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

dag 1 - Amsterdam -> Casablanca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

29 Juli 2017 | Marokko, Casablanca

Lieve allemaal,

Onze eerste dag in Marokko.
Na een voorspoedige vlucht met TAP en een haastige overstap op Lissabon zijn we uiteindelijk 20 minuten later dan gepland opgestegen vanuit Portugal en geland op Casablanca.
Daar stonden we achteraan in een eeuwig lijkend durende rij bij de paspoort controle.
Uiteindelijk waren we 00:30 bij de meneer die een bordje met onze naam vast had en die de gehuurde auto zou overdragen.
We hebben voor de komende 20 dagen een heerlijke Dacia Duster tot onze beschikking.
Na wat kleine probleempjes... We moesten 8000 DAH betalen maar de pinautomaten gaven maximaal 2000. Uiteindelijk bij drie verschillende banken met twee verschillende pasjes gelukt om 6000 DAH cash te pinnen en gelukkig na wat telefoontjes gingen ze er mee akkoord dat we de rest bij het inleveren betaalde.

Gelukkig was Pascal zo bijdehand om te vragen of het parkeerterrein bij de luchthaven waar we stonden betaald parkeren was, dit was het geval en we kregen van de auto verhuurder 10 dirham zodat we het terrein af konden.
Na een reis van 45 minuten kwamen we om 2:30 aan in de oude medina. Smalle straatjes, eigenlijk auto vrij overdag. Maar 's nachts is er zo goed als geen vervoer.
Wat ons wel opviel was de hoeveelheid mensen die rond dit tijdstip nog wakker waren, oudere mannen die samen een kaart spelletje deden, maar ook kinderen en groepjes jongeren.

Op een gegeven moment zei onze navigatie dat we de bestemming (bijna) hadden bereikt. We konden niet verder. Na even zoeken besloten we het te vragen aan twee mannen die bij een vrachtwagen bezig waren waarna er behulpzaam nog eens 3 mannen nieuwsgierig mee kwamen kijken. Uiteindelijk kwamen er steeds meer mensen bij waarna we met een groep van 20 man eindigde midden in de medina, zoekend en druk overleggend op mijn telefoon tot aan bellend en hulp halend door andere mensen. Allen waren ze erg behulpzaam en na een minuut of 25-30 kwam Pascal met de juiste persoon naar de auto. Hij is achterin naast de slapende kinderen gestapt en heeft ons het doolhof van de medina gered en naar een parkeerplaats gebracht. Uiteindelijk waren we na een nachtelijke wandeling om 3:15 op onze (veel te warme) kamer en zijn we als een blok in slaap gevallen.

• 30 Juli 2017 - 15:54

Mirjam:

Wat heerlijk om zo snel al wat te horen van jullie
    Maar wat een crime om jullie juiste accomodatie te vinden
    Fijn dat er zoveel behulpzame mensen waren om jullie te helpen
    Ik had waarschijnlijk al linea recta terug gekeerd :)
    Hoop dat jullie de rest van de nacht goed geslapen hebben in die Warne kamer
    Dikke knuffel voor jullie 4 tjes uit een regenachtig Zaancity xx

• 30 Juli 2017 - 19:04

Thea:

Hallo lieverds
    Het is fijn dat het allemaal goed gegaan is. Ik had natuurlijk al het nodige meegekregen via de app. Hopelijk genieten jullie en beleven jullie mooie avonturen. Hopelijk niet al teveel kakkerlakken. Veel plezier en liefs van o s Do ald en mama

Rebecca

Update 2018: Inmiddels houd ik op deze pagina een dagboek bij over al onze rondreizen. Vorig jaar Marokko en dit jaar Zuid-Korea. Wij zijn dit jaar voor het eerst met ons gezin naar Thailand. Een prachtig land waar ik 3 jaar eerder al eens was met ons zoontje. Wij hebben deze ervaring nooit vergeten en willen we dis graag delen met papa en Noé. Uiteraard lijkt het ons leuk andere ook aan te steken en daarom laten we jullie gezellig mee lezen met onze rondreis van 2014. We zullen van Bangkok naar Chiang Mai reizen met de nachttrein en weer terug met het vliegtuig. Vanuit daar naar Pattaya en dan naar Krabi om vervolgens een paar daagjes te relaxen op Koh phi phi. Lees mee, leef mee, met deze (hopelijk) onvergetelijke reis! ❤️

Actief sinds 24 Juli 2014