Dag 18 - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 18

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

09 Augustus 2018 | Zuid-Korea, Seoel

Vanochtend ging om 06:00 de wekker en 06:30 stonden we klaar met de koffers. Devinho maakte nog even een ontbijtje voor Noé en hem. Ik heb super slecht geslapen en voelde me nog veel beroerder dan gister.

De eigenaar belde een taxi die er 10 minuten later was. Het was al best druk zo vroeg en 07:10 kwamen we aan op de luchthaven van Jeju-Eiland. Dit ging gelukkig allemaal prima, geen tegenslagen. Ook de koffers, die maximaal 15kg mochten wegen voor deze vlucht en 17 & 18kg wogen, werden zonder problemen geaccepteerd.
Na de douane hadden we nog 1,5 uur. Gelukkig was er een supermarkt en konden we heel betaalbaar slagen voor een ontbijtje en wat te drinken.

10 minuten later dan gepland stegen we op. Het vliegtuig was een stuk krapper dan de vorige binnenlandse vlucht. Gelukkig is het maar 1:10 minuten, dus dat valt te overzien. We kregen hier ook geen drinken (alleen als je wilde een mini bekertje met een laagje water, dit werd eenmaal aangeboden). Uiteraard geen probleem, maar je gaat toch vergelijken!
Eerder dan gepland landen we al na een uur om 08:50 op Gimpo international airport. Een andere luchthaven en een heel ander deel van Seoul dan waar we aangekomen zijn. De koffers waren er al na een kwartiertje.

Wifi gevonden en even gekeken hoe we bij het guesthouse moesten komen. Gelukkig maar 1 metro, geen overstap. Vanaf de ene luchthaven, richting de andere in 30 minuten, 5 stops. Ideaal! Dit soort dingen kun je van te voren niet weten dus was een fijne meevaller nu ik me zo belabberd voelde.

Bij het guesthouse op Jeju-eiland sliep ik onder de airco en icm een lage weerstand door weinig groente en fruit en misschien een beetje pech had ik dus nu hele erge keelpijn, warm en koud tegelijk en een ontzettend zwaar hoofd.

Na een half uurtje met de metro, 10 minuten lopen vonden we het guesthouse in 1x. Het blijkt gelukkig in een leuke buurt te liggen met een winkelcentrum en genoeg restaurantjes. We blijven hier nog 4 nachten. Het ligt ook heel dicht bij de luchthaven van vertrek naar Italie maandag dus dat is ook goed geregeld!

Het was pas 11:00 toen we hier aankwamen, ik had gekeken en helaas konden we pas vanaf 16:00 inchecken.
Hoe erg ze hier soms van de regeltjes zijn, zo valt het af en toe ook ontzettend mee. Er liep direct iemand mee naar de kamer. De hoge trap leek wel 3km te duren met mijn zware hoofd, maar na aankomst op de kamer was ik dat alweer vergeten. De airco op de juiste tempratuur, niet te dicht bij het bed en een (redelik) zacht matras. Heerlijk!

Pascal had met de kinderen afgesproken even de boel te gaan verkennen en te gaan lunchen zodat ik even kon gaan slapen.
Dat is me gelukkig goed bevallen. Ik heb van 11:30-14:30 heerlijk geslapen en voelde me, in combinatie met twee panadol, een stuk beter dan daarvoor.
Om 16:00 zijn we samen naar buiten gegaan, hebben ze mij het winkelcentrum laten zien, zijn we wat gaan eten en hebben we daarna nog even boodschappen gedaan.

Vanavond nog lekker een filmpje kijken op bed met zijn allen en hopen dat ik morgen nog verder opknap na een goede nachtrust.
Dikke knuffel voor jullie!

  • 09 Augustus 2018 - 11:51

    Nathalie:

    Lieverd... wat vervelend dat je je niet lekker voelde tijdens deze reis.
    Hopelijk voel je je snel beter en kan je nog genieten voor de laatste dagen!

  • 09 Augustus 2018 - 13:14

    Saskia:

    Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en dat je ergens nog een sinaasappeltje met een struikje broccoli vindt. X

  • 09 Augustus 2018 - 17:46

    Thea:

    Lieve schatten,
    Wat vervelend dat je zo beroerd was. Gelukkig dat je je in de middag wat beter voelde.
    Hopelijk wordt het alleen maar beter, maar gelukkig zitten jullie nu even op 1 plek. Wat een lief berichtje kreeg ik van Noé op mijn w app. Ik smolt ervan. Morgen fijne dag en tot het volgende verslag. <3 <3 <3 <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Zuid-Korea - Juli/Augustus 2018

Rondreis door Zuid-Korea met ons gezin

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2018

Dag 21 - Seoul

11 Augustus 2018

Dag 20 - Seoul

10 Augustus 2018

Dag 19 - Seoul

09 Augustus 2018

Dag 18

08 Augustus 2018

Dag 17 - Jeju-Eiland
Rebecca

Update 2018: Inmiddels houd ik op deze pagina een dagboek bij over al onze rondreizen. Vorig jaar Marokko en dit jaar Zuid-Korea. Wij zijn dit jaar voor het eerst met ons gezin naar Thailand. Een prachtig land waar ik 3 jaar eerder al eens was met ons zoontje. Wij hebben deze ervaring nooit vergeten en willen we dis graag delen met papa en Noé. Uiteraard lijkt het ons leuk andere ook aan te steken en daarom laten we jullie gezellig mee lezen met onze rondreis van 2014. We zullen van Bangkok naar Chiang Mai reizen met de nachttrein en weer terug met het vliegtuig. Vanuit daar naar Pattaya en dan naar Krabi om vervolgens een paar daagjes te relaxen op Koh phi phi. Lees mee, leef mee, met deze (hopelijk) onvergetelijke reis! ❤️

Actief sinds 24 Juli 2014
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 29574

Voorgaande reizen:

28 April 2022 - 07 Mei 2022

Belgrado met de kinderen!

01 Augustus 2021 - 19 Augustus 2021

Bodhi zijn eerste vliegreis - 2021

23 Juli 2018 - 14 Augustus 2018

Zuid-Korea - Juli/Augustus 2018

29 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Rondreis Marokko 2017

23 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Thailand 2014

Landen bezocht: