Dag 1 - Vertrek - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 1 - Vertrek - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Vertrek

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

23 Juli 2018 | Nederland, Schiphol

Vandaag stonden we om 7:45 klaar bij de bushalte. Je weet het namelijk nooit met ons kleine dorpsbusje. Soms rijdt hij niet (zoals de vorige vakantie), soms is hij te laat, maar vaak ook iets te vroeg.
Vandaag was hij netjes op tijd, 07:59 kwam hij aan tuffen en binnen 13 minuten waren we op het tramplein in Purmerend.
Daar overgestapt op de bus naar Amsterdam CS en om 08:30 kwamen we aan op Schiphol. Tot dusver alles netjes volgens planning. Bij de palen ingecheckt en door naar de bagagebanden. Helaas een lange rij bij de bagage drop off maar gelukkig zijn we ruim op tijd voor onze vlucht van 12:05. We gaan daarna nog even een broodje eten en traditioneel een Starbucks koffie/frap drinken als we achter de douane zijn.
Helaas komen we er tijdens het koffie drinken achter dat onze vlucht 35 minuten vertraagd is. We hebben een overstap in Rome van 50 minuten. Minus de vertraging van 35 minuten hebben we nu dus maar 15 minuten om van de aankomstgate naar de vertrekgate te lopen en nog te boarden. De kans is groot dat we geweigerd worden en onze vlucht moet worden omgeboekt, waarna nog meer vertraging dus. Ik voel me relaxt, mijn vakantie is begonnen en we zien wel hoe het loopt, stressen veranderd hier niets aan. Er staan tegenwoordig leuke compensaties tegenover dus ik vind het allemaal prima, 1 dag extra in Rome is vast ook geen straf.

We gaan zo boarden vanaf Schiphol, later een nieuwe update!

• 23 Juli 2018 - 11:06

Thea:

Lieverds,
    Leuk om meteen al een klein reisverslag te lezen. Heerlijk
    als je zo relaxt kunt blijven. Zou mij niet meer lukken.
    Vroeger wel maar hoe ouder, hoe nerveuzer in dit soort situaties.
    Ik hoop ook dat her goed zal gaan met de koffers. Maar geniet ervan.
    Veel plezier nogmaals.

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Zuid-Korea - Juli/Augustus 2018

Rondreis door Zuid-Korea met ons gezin

12 Augustus 2018

Dag 21 - Seoul

11 Augustus 2018

Dag 20 - Seoul

10 Augustus 2018

Dag 19 - Seoul

09 Augustus 2018

Dag 18

08 Augustus 2018

Dag 17 - Jeju-Eiland
Rebecca

Update 2018: Inmiddels houd ik op deze pagina een dagboek bij over al onze rondreizen. Vorig jaar Marokko en dit jaar Zuid-Korea. Wij zijn dit jaar voor het eerst met ons gezin naar Thailand. Een prachtig land waar ik 3 jaar eerder al eens was met ons zoontje. Wij hebben deze ervaring nooit vergeten en willen we dis graag delen met papa en Noé. Uiteraard lijkt het ons leuk andere ook aan te steken en daarom laten we jullie gezellig mee lezen met onze rondreis van 2014. We zullen van Bangkok naar Chiang Mai reizen met de nachttrein en weer terug met het vliegtuig. Vanuit daar naar Pattaya en dan naar Krabi om vervolgens een paar daagjes te relaxen op Koh phi phi. Lees mee, leef mee, met deze (hopelijk) onvergetelijke reis! ❤️