Dag 3 - Khlong tour Bangkok - Reisverslag uit Banglumpoo, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 3 - Khlong tour Bangkok - Reisverslag uit Banglumpoo, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Khlong tour Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

26 Juli 2014 | Thailand, Banglumpoo

Vandaag ging alweer vroeg de wekker en moesten we de kinderen wederom wakker maken. Heerlijk, eens andersom!
Ondanks dat de matrassen in dit hotel van dik karton zijn gemaakt hebben we vannacht weer heerlijk geslapen.

Om 08:10 zaten we in de ontbijt zaal en konden we kiezen uit 4 simpele ontbijtje. Twee met rijst en twee met toast. Omdat rijst in de ochtend voor ons toch best wel gek is hebben we maar gewoon toast met gebakken ei genomen en dat smaakte heerlijk. Kopje thee erbij en Pascal een bakkie oplos koffie. De kinderen een sapje en om 08:45 waren we klaar om te gaan. Uitchecken en met de zware tas en koffer (die gelukkig wel wielen heeft) richting de hoofdstraat gelopen om een taxi te zoeken. Nadat er vier netjes terug zwaaide maar doorreden stopte de vijfde wel. Grappig dat het voor ons zo vanzelf sprekend is dat we kunnen lezen, maar hier het merendeel van de taise taxi chauffeurs dat niet kan. Ze vragen meerdere malen om namen van bijv. De wijk, hotel enz. Maar weten natuurlijk lang niet alles gezien Bangkok gigantisch groot is. Ze bekijken dan het kaartje of het adres op mijn telefoon dat ik ze laat zien meerdere malen en dan pas gaan ze (niet geheel zeker) rijden.
Uiteindelijk arriveerde we 09:30 bij het Prince Palace Hotel waar onze excursie startte, maar ook het kantoor van GreenWoodTravel gevestigd is. Hier hebben wij via de mail onze reis "op maat" laten maken en zij hebben dus alle excursies en binnenlandse vluchten geregeld. We hebben voor de Nederlandse werknemers daar wat drop en stroopwafels meegenomen waar ze erg blij mee waren.

Om 10:00 stonden we beneden klaar waarna we nog heel even moesten wachtten op nog 6 missende personen. Er was wel al een ander Nederlands stelletje (studenten) die ook mee gingen. Om 10:15 belde de mensen dat ze het niet gingen redden (eh nee, dat was al duidelijk!) en we dus konden vertrokken. Per mini busje werden we naar de pier gebracht waar we op de taxi boot stapte, het eindpunt, een andere pier hebben we wat eten gekocht voor de vissen en zijn we overgestapt op een longtail boot.
Het voeren van de vissen in Thailand bij tempels brengt geluk. Je mag ze dus voeren bij de tempels zodat ze daar in de buurt blijven (letterlijk met ze duizenden op/bij elkaar) en niet gevangen kunnen worden. Op die manier bescherm je ze dus en dat brengt geluk, je doet iets goeds.

In Thailand is 95% van de bevolking boeddhistisch en zij hebben mooie gebruiken.

Op deze pier kwam er nog een gezin bij met een zoontje van 8.

Met de longtail boot zijn we naar een tempel gevaren waar we uitleg kregen over de boeddhistische gebruiken en hoe de monniken leven. We mochten een offer brengen als we wilde; Lotus bloemen leggen, wierook en kaarsjes branden en bladgoud plakken op Buddha. Hier hebben we ook een "spelletje" gedaan met allemaal stokjes met nummers. Schudden, net zo lang tot er één uit valt (en dat is nog best moeilijk). Je bekijkt het nummer en dat nummer verwijst je naar een geluks wens/voorspelling over jouw leven.

Vanaf hier zijn we naar een andere pier gevaren waar we overtapte op een kleiner bootje waar we met maximaal 4 personen in konden. Met alle drie de bootjes achter elkaar scheurde we over de rivier naar een restaurantje aan het water waar we gingen lunchen.
Drie gangen lunch! Vooraf een soepje, erg lekker, beetje spicy en Devinho mistte wel de soepballetjes haha.
Als hoofd rijst met gebakken ei en kip en na nog wat fruit. Watermeloen, appel en rozen appel (heel waterig) maar wel super knapperig.

Met een volle maag weer dezelfde route terug gevaren. Op één pier stonden allemaal grote emmers met verschillende water diertjes. Kikkers, schildpadjes, paling, stekelbaars en nog meer verschillende soorten en maten visjes. Deze kon je kopen om vervolgens vrij te laten. Ook dan doe je iets goed en red je een dier. Het brengt alweer geluk. Jeetje, wat zullen wij een mooi leven houden met z'n vieren, en we zijn hier pas 3 dagen, het kan dus alleen maar (nog) mooier worden!

Devinho en Noé hebben allebei een schildpadje gered en vrijgelaten en later kocht de gids nog van alle dieren één en hadden we er nog negen te redden. Noé heeft nog een schildpadje (die vond ze wel heel lief) en nog een klein visje gered. Devinho een paling (na 10x laten vallen, hij was wel erg glibberig). Pascal een stekelbaars (AUW!) en ik ook een klein visje.

Hierna weer per minibus terug naar het hotel en vanaf daar hebben we de taxi gepakt naar het station in Bangkok. We zijn zojuist vertrokken vanaf spoor 5 met de nachttrein richting Chiang Mai waar we morgen ochtend +/- 08:15 aankomen. Het is allemaal erg ruim opgezet in de trein en ik denk eerlijk gezegd dat we hier prima zullen slapen.
Morgen ochtend in Chiang Mai, daar naar een (als het goed is) mooi hotel met zwembad.

Nu (18:30 hier) regent het voor het eerst echt flink, maar gelukkig zitten wij droog.

Morgen een nieuwe dag in het groene Noorden!

• 26 Juli 2014 - 15:25

Oma Thea:

Geen foto's dit keer? Of maak je de meeste met je echte camera en kun je ze daardoor niet op deze site zetten? Ik zie eerlijk gezegd betrekkelijk weinig foto's. Hoop toch wat meer te gaan zien want dan heb ik het gevoel dat ik een beetje meereis. Slaap lekker lieverds. Xxxxx

Rebecca

Update 2018: Inmiddels houd ik op deze pagina een dagboek bij over al onze rondreizen. Vorig jaar Marokko en dit jaar Zuid-Korea. Wij zijn dit jaar voor het eerst met ons gezin naar Thailand. Een prachtig land waar ik 3 jaar eerder al eens was met ons zoontje. Wij hebben deze ervaring nooit vergeten en willen we dis graag delen met papa en Noé. Uiteraard lijkt het ons leuk andere ook aan te steken en daarom laten we jullie gezellig mee lezen met onze rondreis van 2014. We zullen van Bangkok naar Chiang Mai reizen met de nachttrein en weer terug met het vliegtuig. Vanuit daar naar Pattaya en dan naar Krabi om vervolgens een paar daagjes te relaxen op Koh phi phi. Lees mee, leef mee, met deze (hopelijk) onvergetelijke reis! ❤️

Actief sinds 24 Juli 2014