Dag 4 - The Morning after... Bijna Chiang Mai - Reisverslag uit Ban Wang Thong, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 4 - The Morning after... Bijna Chiang Mai - Reisverslag uit Ban Wang Thong, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 4 - The Morning after... Bijna Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

27 Juli 2014 | Thailand, Ban Wang Thong

Goeiemorgen Nederland!

Even een korte update;
Het is hier nu 07:45 en we hebben redelijk geslapen. Gister avond, inmiddels ruim 13,5 uur geleden, om stipt 18:10 vertrokken we vanaf Bangkok.
Rond 19:15 kwam de vraag of ze de bankjes wilde om laten bouwen tot bedjes, dit hebben we aan één kant gedaan. De bedjes beneden zijn 183 lang en 96 breed. Boven dezelfde lengte maar dan wat smaller, namelijk 78 centimeter.
Pascal is onder gaan liggen en met de kinderen hadden we afgesproken dat ze boven zo ver mogelijk naar de muur zouden gaan liggen. Vanwege de gordeltjes die enigszins tegen vallen zouden kunnen helpen en de gordijntjes die we onder het matras hadden geschoven durfde we dit wel aan.
Beneden heb je namelijk de kussen zitting van de trein en nog een dun matrasje er boven op. Boven heb je alleen het dunne matrasje.
Om 20:15 hebben we de andere kant ook laten ombouwen naar bed en moest het er toch echt van komen... Naar de wc.... Dit was waar ik het meeste tegen op zag.
Met plastuit, rol wc papier en desinfecterende handgel in mijn handen gewapend liepen we naar het toilet. Er zijn er aan het einde van de wagon twee. De rechter had ik gezien, vandaar ook dat ik er zo tegen op zag. Gelukkig kwam de linker eerst vrij en blij verast opende ik de deur. Een "NORMALE" wc!!! Heel schoon was het niet maar ik heb ze veel en veel viezer gezien in Thailand.
De kindjes geplast en we konden zelfs onze handen wassen met zeep in het bijgelegen mini keukentje. Joehoe! Ik zou de nacht wel doorkomen zo.

Gelukkig had opa Kees vochtige washandjes meegegeven en konden we de toeten en voeten nog wassen voor het naar bed gaan. Om 20:30 nog even snel gefacetimed met Opa Donald en Oma Thea en daarna zijn ze gaan slapen.

On 21:45 zijn wij ook maar gaan slapen. En ondanks dat ik een kakkerlak had zien lopen duurde het maar een half uurtje voordat ik ook sliep. Gelukkig had ik me van te voren ingelezen en had ik een oogdoekje en oordopjes meegenomen.

Om 00:30 werd ik wakker om te plassen. Na het plassen kwam ik helaas niet zo makkelijk meer in slaap. Ik zat maar te denken aan die kakkerlak die ik had zien lopen, wat nou als.... en moe was ik ook niet echt meer.
Tot 02:15 wakker gelegen en daarna gelukkig nog in slaap gevallen tot 06:30. Devinho was ook wakker en we zijn samen gaan plassen. Om 06:45 werd de rest ook wakker gemaakt en om 07:00 zaten we heerlijk knus met ontbijt op bed.

Inmiddels zijn we in Chiang Mai en gaan we richting hotel.

  • 27 Juli 2014 - 09:54

    Laura:

    Hey moppies, leuk om zo te kunnen zien wat jullie allemaal doen! Ben blij dat jullie zo genieten, heel veel plezier nog en ik lees over een paar dagen weer wat jullie hebben gedaan!
    Dikke kus van ons xxxxx

  • 27 Juli 2014 - 11:38

    Oma Thea:

    Zo lieverds dat ontbijt ziet er niet verkeerd uit. Fijn dat jullie nog wel wat hebben kunnen slapen. De kakkerlak lijkt mij ook wat minder, maar ik denk wel dat dit soort dingen wennen als je door zo'n land reist. Ik lees de rest wel weer. Veel plezier vandaag nog. Xxxxx

  • 27 Juli 2014 - 14:18

    Ellen:

    Hey lieverds,

    Superleuk om alles zo te lezen en de foto's erbij! Veel plezier!

    xxx

  • 27 Juli 2014 - 21:24

    Mirjam:

    Kakkerlakken zijn in sommige landen een delicatessen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Update 2018: Inmiddels houd ik op deze pagina een dagboek bij over al onze rondreizen. Vorig jaar Marokko en dit jaar Zuid-Korea. Wij zijn dit jaar voor het eerst met ons gezin naar Thailand. Een prachtig land waar ik 3 jaar eerder al eens was met ons zoontje. Wij hebben deze ervaring nooit vergeten en willen we dis graag delen met papa en Noé. Uiteraard lijkt het ons leuk andere ook aan te steken en daarom laten we jullie gezellig mee lezen met onze rondreis van 2014. We zullen van Bangkok naar Chiang Mai reizen met de nachttrein en weer terug met het vliegtuig. Vanuit daar naar Pattaya en dan naar Krabi om vervolgens een paar daagjes te relaxen op Koh phi phi. Lees mee, leef mee, met deze (hopelijk) onvergetelijke reis! ❤️

Actief sinds 24 Juli 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 29944

Voorgaande reizen:

28 April 2022 - 07 Mei 2022

Belgrado met de kinderen!

01 Augustus 2021 - 19 Augustus 2021

Bodhi zijn eerste vliegreis - 2021

23 Juli 2018 - 14 Augustus 2018

Zuid-Korea - Juli/Augustus 2018

29 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Rondreis Marokko 2017

23 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Thailand 2014

Landen bezocht: