Dag 19 - Reisdagje Koh Phi Phi, Krabi, Bangkok - Reisverslag uit Muban Thai Samut, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisdagje Koh Phi Phi, Krabi, Bangkok - Reisverslag uit Muban Thai Samut, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 19 - Reisdagje Koh Phi Phi, Krabi, Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

11 Augustus 2014 | Thailand, Muban Thai Samut

Vanochtend moesten we de boot van 08:00 hebben vanaf ons resort dus hadden we gisteravond zoveel mogelijk klaar gezet en de wekker op 07:00.
Zelf was ik al om 05:30 wakker, de zon komt dan langzamerhand op en schijnt tussen de houten plankjes van het hutje, er vertrekken de hele dag bootjes maar smorgens vroeg nog meer en sommige lijken wel helikopters zoveel herrie maken ze.

Om 07:00 zijn we eruit gegaan en hebben we ons ingesmeerd en aangekleed. 07:45 netjes beneden. We hebben wat gedronken en ontbijten doen we op het "centrum" van het eilandje, vlakbij de pier vanaf waar de boot naar Krabi ook zal vertrekken om 10:30.

Even over 8en stappen we op en zeggen we iedereen gedag. Devinho moest huilen omdat hij hond Neyo, zijn grote vriend, heel erg gaat missen. Noé moest daarna ook even huilen omdat zij haar vriendin ook gaat missen, hoe ze heet weten we alleen niet....
Er waren een Nederlandse broer en zus en het meisje was erg lief voor Noé, dat bleek dus nu haar "vriendin" te zijn.

Na een paar traantjes en 15 minuten komen we aan bij de pier. Er bleef één tasje staan, een hele leuke gevlochten. Hij was van één van de andere gasten uit ons resort die ook mee waren gevaren maar de mensen die er nog wel waren was het niet van en die wisten het ook niet. Zij zouden nog even blijven staan (half uurtje), want hadden de boot van 09:00. We hebben het hoog en zichtbaar op een paal gezet.
Er zat nog een Nederlandse vrouw alleen bij ons aan bord die we aan het einde van de pier tegen kwamen. Ik vroeg aan haar of dat leuke tasje van haar was, en dat was het! Ze had het gekregen van de mevrouw uit het Tohko beach resort. Omdat Noé eigenlijk heel stiekem wel teleurgesteld was dat de eigenaresse terecht was zag je dat aan haar koppie en vroeg ik of ze wist waar we zoiets konden kopen. Die vrouw komt 2x per jaar in het resort en kent de mensen daar goed. de mevrouw uit de keuken had het zelf gemaakt en dus kado gedaan aan haar. De mevrouw zag dat Noé het een mooi tasje vond en vroeg of ze het echt echt echt heel mooi vond, en er heeel zuinig op zou zijn? En ze zei dat er nog iets in zat, namelijk een raat van de bijen die ze zelf gemaakt hadden van hun speeksel, uit één van de bomen daar. Ze keek naar Devinho en vroeg of hij dat mooi vond; "ja!" Zei hij stralend. Oke dan is dit kadootje voor jou, en deze tas voor je zusje. Ze heeft de tas niet meer los gelaten!

Daarna ben ik met de kinderen verse baguettes gaan halen bij een klein bakkerijtje en bij de supermarkt "Gouda" en "Edam" kaas, lekker la vache quirit gekocht en bij de kassa zag Devinho allemaal pakjes sigaretten met vreselijke plaatjes. Hij was gefascineerd en bleef er naar kijken. We lopen naar buiten en hij vraagt me of hij alsjeblieft zo'n pakje mag kopen?! Waarom dan lieverd? Nou die wil ik voor opa Donald kopen, dan hoop ik dat als hij dat ziet dat hij dan ook eindelijk eens stopt met roken! Hij moet gezond blijven!
Hier heeft hij het deze vakantie en ervoor al vaker over gehad maar nu raakte het hem duidelijk op z'n meest en wilde hij er zelfs 90 baht voor neerleggen van zijn eigen centjes.
Dit was natuurlijk wel een hele mooie boodschap en dus weer naar binnen om sigaretten te kopen. De dames achter de kassa keken raar op toen Devinho aanwees welk plaatje hij wilde en van zijn eigen geld betaalde maar na enige handgebaren begrepen ze in ieder geval dat het niet voor hem zelf was!

Daarna terug gelopen naar de pier waar Pascal stond te wachtten met alle koffers en rugzakken. We hebben op een trapje aan het water ons ontbijt gegeten en daarna zijn we nog even bij het eerste leuke (reggae) tentje gaan zitten waar we bij aankomst op het eiland ook zaten. Nog wat gedronken en na het plassen, nog wat winkeltjes gekeken en een kadootje (klein portomoneetje) gekocht voor de mevrouw die haar tas had weggeven aan Noé, konden we richting boot lopen. Gelukkig één van de eerste dus een zit plekje. Nadeel; koffers en tassen HELEMAAL onderaan een stapel van +/- 300 rugzakken en koffers. Bij aankomst even wachtten dus...

Om even over 12en kwamen we weer aan op het vasteland van Krabi en na een kwartiertje wachten hadden we ook de koffers en konden we richting de aankomst hal lopen. Daar stonden taxi service bureaus en hadden we voor 400 baht een taxi naar de luchthaven van krabi.

Na een half uurtje rijden kwamen we daar aan. Veelste vroeg natuurlijk want het was pas 13:00 en ons vliegtuig zou 15:35 vertrekken. Inchecken kon ook nog niet. Later een e-check in gevonden en daar lukte het wel. Rij 5 en labels uitgeprint. Een half uurtje gezeten bij een koffie tentje in de buurt van de drop off. 13:30 stond Pascal daar met de koffers en trokken ze gelijk de labels eraf... Automatisme. Vele laten hun oude labels er natuurlijk aan zitten.
Toen Pascal zei dat we al ingecheckt waren en de boarding pass liet zien vroegen ze zich af hoe dat kon. Na enig overleg kregen de koffers nieuwe labels en konden we verder zonder koffers.
Boven was nog een restaurantje waar ze ook wat te eten verkochten dus daar hebben Pascal en de kinderen nog een sandwich gegeten, de eerste zonder mayo maar gewoon met boter!

Om 15:25 mochten we boarden en werden we met de bus naar het vliegtuig gebracht. Na een goeie vlucht en veilig landing kwamen we rond 16:45 aan op het nationale vliegveld van Bangkok "Don Muang".
We hebben een meter taxi gepakt en 3 tolwegen, 600 baht, 3x verkeerd rijden, meerdere telefoontjes, sms'jes en 1,5 uur verder waren we dan eindelijk bij ons hotel. We kregen gelukkig in plaats van 2 enkele 2 persoonskamers een twin kamer die weer een tussendeur heeft zodat we bij de kinderen kunnen en dus ook gewoon fijn samen kunnen slapen. Er is hier een zwembad en morgen hebben we ontbijt.

Op de kamer eerst alle was uitgezocht en dat in 1 koffer gedaan en weggebracht. Tegen over het hotel zit een (zelf) was service. Normale prijs is tussen de 45-60 baht per kilo voor wassen, drogen en strijken. Dit was zo'n 18-20 kilo. We vroegen of zij het wilde wassen voor ons en ook strijken. Dat scheelt een hoop ruimte en voor als we thuis komen veel werk.
Dat wilde ze wel. How much? Was al meerdere keren voorbij gekomen maar elke keer kwam er een handje van "komt goed". Ondertussen zaten onze kleren al in de wasmachine en was ze nog aan het kijken en tellen.
We hadden in ieder geval geen kans meer om "nee" te zeggen maar gelukkig bleek dat achteraf niet nodig want de totaalprijs zou tussen de 400-500 baht zijn! (10-12 euro!)
Morgen rond 19:00 kunnen we het ophalen.

Wij zijn doorgelopen op zoek naar een nacht marktje die om 18:00 begint en er maandags blijkt te zijn.
We zijn waarschijnlijk de verkeerde kant op gelopen en dwaalde om 19;30 s avonds steeds verder af van de restaurantjes. Tot... Een pleintje met fastfood ketens. Oke, ena laatste avond; feestje voor de kinderen en dus voor het eerst Mc Donalds gegeten. Morgen Thais (in ieder geval voor Pascal!) want daarna zit dat er voorlopig niet in.
Om 20:15 terug gelopen en in het hotel lekker gedoucht en naar bed. Morgsn nog uitslapen en (hopelijk) lekker ontbijten. Misschien even zwemmen, een kapper opzoeken voor Pascal en de laatste souvenier scoren.

Welterusten allemaal!

• 11 Augustus 2014 - 18:30

Oma Thea:

Gelukkig hebben we vandaag weer wat te lezen. Alleen helaas geen foto's. Maar die ga ik vast heel gauw allemaal bekijken. Ik ben zo benieuwd naar jullie plaatjes. Fijn dat de vliegreis naar Bangkok goed is gegaan. Je schreef Krabi maar ik begreep natuurlijk wel dat je Bangkok bedoelde. Heerlijk dat de meeste was schoon en gestreken is. Scheelt i.d.d. veel werk thuis. Ik kijk ernaar uit om jullie op Schiphol weer te zien. Geniet jullie laatste dagje daar en ga s 'avonds nog even proberen te slapen voor vertrek. En dan een heel goede en hopelijk rustige reis naar huis. Heel veel liefs en tot woensdagmorgen op Schiphol.Liefs mama/oma

• 11 Augustus 2014 - 19:05

Mir:

Idd twee dagen storing gehad , maar nu kunnen we weer lezen
    lachen die sigaretten voor donald ..en hoe Dev daar mee bezig is .
    en wat lief van die dame om haar tas en honingraat kado te doen ..mag die honingraat wel mee naar nl ? Je ziet soms de raarste dingen die niet terug mogen export in het vliegtuig door de douane !
    Geniet van jullie laaste dag ..een goede vlucht naar huis