Dag 8 - Pattaya, op visite bij Koopie en Su - Reisverslag uit Ban Nong Makok, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 8 - Pattaya, op visite bij Koopie en Su - Reisverslag uit Ban Nong Makok, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Pattaya, op visite bij Koopie en Su

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

31 Juli 2014 | Thailand, Ban Nong Makok

Vandaag geen wekker, heerlijk! De kinderen hebben dan ook klokje rond geslapen tot 07:45. Devinho was vanmorgen gelijk al een stuk beter en had, behalve van zijn verkoudheid, nergens meer last van.

We hebben rustig aan gedaan en zijn om 09:00 gaan ontbijten bij een nabij gelegen hotel/restaurantje waar we gisteravond ook hadden gegeten.
Na het ontbijt Stephan (Koopie) gebeld en gevraagd hoe we daar moesten komen en of hij het adres even wilde sms'en. Hij zei dat we eerst maar een taxi moesten regelen en dan de chauffeur met Su (zijn vriendin) laten praten omdat het lastig te vinden was.
Maar ook een taxi bleek moeilijk te vinden, in onze omgeving niets en je komt hier weinig toeristen tegen. De Thai zelf begrijpen je niet dus de eerste blanke persoon, die zich erg leek thuis te voelen aan de bar waar hij zat, hebben we aangesproken. Hij wist ons te vertellen dat achter de 7Eleven een pick up stond (dat is hier de taxi), toen we er langs liepen werd er al gezwaaid -of we er gebruik van wilde maken- en wij zwaaide gezellig terug. Vervoer gevonden! Ondertussen nog snel gebeld met Su en een eerlijk prijs gevraagd voor de route er naar toe. Wij hadden namelijk geen idee hoe ver het rijden was. 300 was redelijk en nadat zij dus het adres overlegd hadden hebben we de prijs gevraagd. 350 baht zei de meneer. Pascal kwam terug met de 300 en gelukkig ging hij na enig aarzelen akkoord want veel andere keus hadden we ook niet gehad.

Na een tijdje zoeken in de goede buurt,
maar er bleken meer beveiligde wijkjes te zijn, kwamen we aan en stonden ze ons al bij het hek op te wachtten. We werden super gastvrij ontvangen. Er was drinken voor ons gekocht en voor de kinderen hadden ze chippies, koekjes, ijs en pakjes gekocht.
Na een paar uurtjes gezelligheid bij hun thuis zijn we om 14:00 gaan "lunchen" bij het glazen huis OP het strand van Jomtien. Wat een prachtige locatie!
Omdat dit niet gepland was hadden we geen zwemkleding en/of handdoeken mee. Devinho en Noé wilde natuurlijk wel graag de zee in dus mochten ze lekker in hun ondergoed.
Su had zandspeeltjes voor ze gekocht dus de kinderen hebben zich uitsteken vermaakt. Zand en water is alles wat ze nodig hebben. Wij hadden het trouwens ook niet slecht moet ik eerlijk zeggen..
Prachtige locatie, leuk gezelschap en heerlijk eten. De kinderen die lief waren en zich vermaakte dus we hebben ontzettend genoten. Stephan en Su hebben uiteindelijk getrakteerd, super lief!
Bij het restaurant was een douche aanwezig dus heb ik de kinderen lekker afgespoeld. Gelukkig ben je snel droog daar want een handdoek hadden we dus niet mee.

Om 18:15 zijn we daar weggegaan, we hadden nog met hun mee naar huis gekund maar ik wilde de kinderen ook niet te laat op bed hebben en bij hun huis hadden we verder niet echt speelgoed en zouden ze zich waarschijnlijk snel gaan vervelen omdat ze ook moe en rozig waren na zo'n middagje strand.
Su en haar nichtje gingen met de motor ons voor en Koopie heeft ons met de auto, haar volgend, naar het appartement gebracht. Noé moest heel erg huilen bij het afscheid. Ze had blijkbaar een hele leuke dag gehad en vond het moeilijk dat het zo vrij plotseling over was. Voor we in de auto stapte twijfelde we namelijk nog of we mee naar hun huis zouden gaan.

Zelfs in het appartement bleef ze nog zeker 20 minuten huilen en toen ik vroeg wat er was zei ze snikkend; "ik mis Koopie zoooo!"

Morgen nog geen plannen maar misschien gaan we naar een waterpoel hier in de buurt. Kunnen de kinderen even lekker los gaan. Ze "moeten" hier natuurlijk ook wat geplande dingen en zich aanpassen aan ons dus af en toe voor hun ook tijd voor ontspanning. Misschien dat Stephan en Su mee gaan, we hebben morgen even contact.

Vandaag dus super relaxt dagje en heerlijk genoten! Hopelijk morgen weer :) #Watishetlevengoed!

• 31 Juli 2014 - 17:21

Oma Thea:

Wat fijn dat jullie zo genieten en zeker dat Devinho weer opgeknapt is, want dat is een van mijn zorgen dat de kinderen daar niet ziek worden of dat jullie wat krijgen daar. Maar gelukkig zijn jullie met twee volwassenen dat geeft me wel meer rust. Als jij alleen met Dev. was gegaan en zelf het meeste geregeld zou hebben zou ik me veel meer zorgen gemaakt hebben, niet omdat je het niet goed zou regelen maar als je dan wat krijgt heeft het kind niemand om op terug te vallen. Vorige keer waren jullie met een organisatie en dat geeft ook enige bescherming. Maar gelukkig is dat allemaal niet aan de orde en genieten jullie met volle teugen. Ik heb weer leuke foto's gezien en jullie even gesproken via facetime. Ik hoop in Duitsland ook wifi te hebben. Al is het alleen maar om het verslag te kunnen lezen. Enfin we wachten af. Veel plezier nog en kusjes voor allemaal. Mama/oma