Dag 5 - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

06 Augustus 2021 | Servië, Belgrado

Wat leuk dat jullie allemaal weer meelezen!

Vandaag een heerlijk dagje. Gelukkig weer volop zon! Het begon warm maar met een koel windje, heerlijk, maar al snel stegen de temperaturen tot een heerlijke 27 graden vandaag. De komende dagen wordt het weer veel warmer.

De pubers wilde heeeeel erg graag naar een waterpark (Aqua Hollywood) dus zo gezegd zo gedaan, het is voor ons allemaal vakantie dus proberen we zoveel mogelijk met iedereen rekening te houden. Rustig dagje voor Bodhi en Pascal af en toe en dit voor de Grooters (;-))

Eerst zijn Devinho & Noé vanmorgen samen naar het bakkertje gegaan om ontbijt te halen. Heerlijke verse broodjes en koffie 2 go bij het tentje aan de overkant. Rustig in de tuin ontbeten, spullen gepakt (gelukkig hebben we een hele grote tas gehad van Sas waar heel veel in past) en rond half 10 vertrokken. We moesten 21 minuten lopen naar de bushalte. Helaas was de bus net weg (en bus nummer 72, de bus die we nodig hadden komt maar één keer in het half uur). We moesten 35 minuten in de bus. Het was behoorlijk druk, maar gelukkig was er airco en er is genoeg te zien onderweg. Dit vinden we ook het leuke van het lokale vervoer, door de stad, regelmatig stoppen...
We zitten zelf in (oud) Belgrado centrum en de bus reed de Donau over richting nieuw Belgrado.

Op de heenweg hoefden we niet te betalen. Hij had geen wisselgeld en dus mochten we gratis mee. Dit was hiervoor ook al een aantal keer zo in de bus dus het vervoer is op deze manier wel heel betaalbaar!
Normaal gesproken is het 150rsd p.p. en dat is 1.5 uur geldig. Het hangt van de chauffeur af of alleen wij als volwassenen moeten betalen of de kinderen ook.

Rond 11 uur waren we in het park (entree 1000rsd p.p., vrij prijzig dus voor Servische begrippen). In eerste instantie leek het enigszins tegen te vallen, alhoewel ze gezegd hadden dat alle gedeeltes van het park met elkaar verbonden waren en je van het binnen gedeelte (waar de entree is) via een tunnel naar het buiten gedeelte van het park kunt, leek het maar één klein zwembad buiten zonder gave glijbanen zoals we op de foto's hadden gezien.

Binnen waren wel 2 glijbanen, 3 grote zwembaden en 1 baby badje.
Ook een sauna en wellness en een sportschool. Aan de andere kant van de tunnel was dus nog een groot buitenbad. Later bleek dat je via een restaurant nog weer verder kon lopen en daar verscheen gelukkig een gigantische buitenruimte met diverse zwembaden. Een groot baby/peuter gedeelte met meerdere glijbanen en klimtorens en 4 of 5 grote/lange glijbanen. Precies waar ze voor kwamen! Helaas bleken deze dicht. De kinderen zijn gaan vragen hoe laat ze open gingen. Helaas bleek het te rustig waardoor ze voorlopig dicht bleven en misschien om 14:00 open zouden gaan.

Ze waren teleurgesteld maar zijn lekker verder gaan zwemmen. Het water was helaas veeeeel te koud voor Bodhi dus zijn we na een uurtje naar binnen gegaan in de hoop dat het daar warmer was. Jammer genoeg was het ook daar behoorlijk koud, behalve het babybadje. Dat was niet zo warm als het in Nederland zou zijn maar wel warmer dan de andere baden. Na rustig te hebben gewend hebben we daar even met Bodhi gespeeld. Om 13:00 patatjes geluncht en weer naar buiten gegaan.
Nog 2 uurtjes buiten gespeeld en gezwommen. Gelukkig bleken er 2 van de 5 glijbanen inmiddels open. We hebben nog geïnformeerd naar de andere maar wegens personeels tekort zouden die niet open gaan. Helaas! Als afsluiter heeft Noé ons getrakteerd op een ijsje en daarna zijn we weer naar de bushalte gelopen.

We kwamen half 5 aan bij de halte en zijn op de terugweg gestopt bij de Chicken Bar. Noé zag het en wilde daar heel graag eten, nou vooruit! Kipnuggets! De mannen Gyros en ik mozarella sticks. Als toetje nog een Frozen Yoghurt met onbeperkt toppigs (die daarna worden gewogen en waar je dus dik voor betaald onder aan de streep, haha) De 170rsd (voor 100 gram) die stond aangegeven ging in rook op maar het is vakantie en het was een overheerlijk ijsje met o.a. gesmolten kinderbueno of Raffaelo, maar ook witte chocolade, melk chocolade en nog veel meer keuze.

Om 18:45 waren we weer terug bij het hostel. Lekker op tijd. We zijn laat naar bed gegaan allemaal gisteren dus vanavond voor 22:00 slapen.
De oudste slapen normaal langer als ze het nodig hebben. Devinho soms tot 07:00-07:30 en Noé vaak zelfs tot 09:00 of later. Hier zijn ze gelijk met Bodhi wakker tussen 05:15-06:15 en dat hakt er na een paar dagen wel in (weten we uit ervaring).

Morgen lekker cultureel Weer een ander marktje en misschien even naar een kerkje en/of tempel.
Fijne avond allemaal!

• 06 Augustus 2021 - 21:08

Mirjam :

Wat jammer dat ern gedeelte van de glijbanen niet open was ,vooral als de entree relatief duur is , maar goed daar moet je ,je maar overheen zetten .het is vakantie tenslotte
    Wel fijn dat de kids nog hebben kunnen zwemmen
    En mmmmm die toppings klinken wel heel erg lekker .
    Slaap ze voor straks en voor morgen een gezellige dag .
    Xxx

• 06 Augustus 2021 - 21:46

Thea:

Leuk om het zo een beetje mee te beleven. Slaap lekker voor nu. En morgen weer veel plezier. Xxxxx

• 07 Augustus 2021 - 12:09

Saskia:

Mooi geschreven weer. Bijzonder hoe jullie allen zich altijd weer weten aan te passen aan de omstandigheden!