Dag 8 - Oujda -> Tahla - Reisverslag uit Ifrane, Marokko van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 8 - Oujda -> Tahla - Reisverslag uit Ifrane, Marokko van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Oujda -> Tahla

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

05 Augustus 2017 | Marokko, Ifrane

Hey daar,

Vanmorgen na een lekker ontbijtje waarvan we er 3 hadden besteld en die eigenlijk zou bestaan uit ei, yoghurt, jus en brood, maar uiteindelijk alleen 3 broodjes, 2 yoghurtjes en twee jus bevatte, zijn we om 10:00 vertrokken.
Het is wel grappig dat het altijd een beetje afwachtten is wat je krijgt. Wij hadden de Franse inhoud van het gewenste ontbijtje vertaald en er drie besteld. We kregen er dus 2, maar wel 3 broodjes en nog koffie en de grote jus die we bij nestelde stond weer niet op de bon. Misschien in plaats van het ei. Haha nou ja het was heerlijk.

De rit zou zonder oponthoud ongeveer 2,5 uur duren. Ik had een hotel met zwembad geboekt voor de kinderen waar we vanaf 12:00 konden inchecken. De hele middag om te zwemmen dus.
Om 12:15 arriveerde we in de zinderende hitte van 43 graden. Geen zuchtje wind. Helaas was onze kamer nog in gebruik. We kregen wel weer heerlijke Marrokaans munt thee. Na enig overleg met de gasten zijn ze er om 13:00 uitgegaan waarna er snel werd schoongemaakt en we er 13:30 in konden. Het leek echt eeuwig omdat het zo warm was en de muziek heel hard aan stond. De kinderen moesten ook nog omkleden dus zaten braaf te wachtten. Toen ze wilde gaan omkleden in de openbare toiletten kregen we dus de sleutel van onze kamer aan het zwembad.
Het was een andere kamer dan we geboekt hadden. Namelijk een ruime 3 persoonskamer, met extra bed, balkon en wasmachine, nu hadden we een twee persoons maar waarschijnlijk wel een betere locatie ten opzichte van het zwembad.
In ieder geval voor de kinderen want voor vrouwen is het sowieso NOT done om te zwemmen. In het zwembad zat het propvol, maar slechts 1 daarvan was een volwassen vrouw (met kleding). In de zee zie je iets meer vrouwen maar ook allemaal in kleding of boerkini.
Helaas doet de airco het niet zo denderend goed. Ipv 43 graden buiten is het "maar" 35 graden binnen, tenminste, zo voelt het.

Vanmiddag bleek dat het personeel erg druk was met een bruiloft die vanavond daar zou plaats vinden. Vanmiddag waren er dus heel veel gasten. Super leuk en gezellig alleen was het voor ons iets teveel, te harde muziek, te warm en teveel niet lekker geregeld.
De stroom viel ook nog even uit in de kamer dus werd het nog warmer.
De eigenaar was ook heel gestresst daardoor dus kon onze aanvragen (we hadden 1 handdoek gekregen met zijn vieren en hadden een fles water besteld) niet zo goed aan.

Nadat de kinderen tot 15:30 heerlijk gezwommen hadden en zij tenminste waren voldaan zijn we ze gaan omkleden en op zoek gegaan naar rust. Ik klink bijna als een oud wijf, Haha maar we zaten naast de boxen, het was slechte muziek en in die warmte zonder drinken was die rust echt even wat we nodig hadden! Heerlijk in de auto met airco een stuk gaan rijden vanaf 16:30 tot 18:00. Twee keer gestopt bij restaurantjes langs de weg die beide geen menukaart hadden of zelfs geen eten verkochten.
Jawel, ik lieg, voorverpakte croissantjes! Haha en er stond dus heel groot op de gevel: RESTAURANT.
Verder alleen koffie en ijs.
Afijn, lekker verder gecruised in de rust en koelte van onze heerlijke Dacia Duster.
We kwamen uit in het centrum van Taza bij de Marjane. Een grote overdekte supermarkt die ze hier eigenlijk bijna nergens hebben. Alles kopen ze lokaal, op marktjes, kraampje voor kraampje.

Binnen was ook een traiteur en een klein koffie cafeetje. Ze verkochten daar burgers, pizza's, broodjes, pasta salade, fruit salades enz. Buiten stond een folklore muziek te maken, die mannen kwamen er later ook bij zitten.
Ik heb de afgelopen dagen niet zo heerlijk gegeten! Een vers warm broodje met sesamzaadjes, heerlijk gekruid stukje vers gebakken vlees en goed kaas er tussen. Dat in de grill maakte het perfecte diner voor vandaag!
Daarna nog even wat zout gehaald, in Nederland eet ik echt nooit chippies of nootjes, maar je zweet hier zo erg dat je gewoon echt zout behoefte hebt.
Een zakje cashewnoten en gezouten amandelen dus alvast voor onderweg morgen. Wasmiddel voor als we ergens kunnen wassen en nog wat lekkere Marokkaanse hapjes/koekjes/zoetigheid als nagerecht. Daarna zijn we terug gereden en waren we rond 19:00 terug bij het hotel. De rust was wedergekeerd :)

Voor tijdelijk weliswaar want de bruid en bruidegom waren in aantocht.
Terwijl wij met zijn vieren op het terras van ons huisje en het zwembad een spelletje mens-erger-je-niet speelde, werd het zwembad grondig gereinigd. Echt fijn om te zien dat dezelfde normen hier ook gelden als je kinderen uren lang in dat water zwemmen. Vanmiddag zat het er zo vol, ook met veel hele kleintjes -en zwemluiers kennen ze hier niet-.
Om 21:00 naar binnen gegaan omdat het buiten stikte van de muggen.
Lekker gedoucht alle vier en een overheerlijke massage gekregen van Noé.
Vind ze leuk om te doen en voor ons heerlijk ontspannend!
Morgen de bagage ophalen in Meknès en op weg naar nieuwe avonturen.
De bruiloft is inmiddels een uur bezig en wordt steeds iets luidruchtiger. Hopelijk hebben ze de avond/nacht van hun leven, want zo hoort het tenslotte.
Slapen wij morgen wel weer :)

Welterusten allemaal! ❤️

• 05 Augustus 2017 - 23:47

Thea:

Lieve kinders,
    Hopelijk hebben jullie toch een goede nachtrust. Jullie avontuur weer gelezen. Fijn dat jullie nog even de koelte op konden zoeken. Dan is een auto met airco een uitkomst. En gelukkig lekker gegeten. Voor we naar bed gaan hoopte ik het verslag te lezen. Wij waren even bij Peter en Gemma. Maar ik kijk altijd naar het verslag van jullie avonturen uit. Ook al appen we veel, het hele verhaal is toch leuk om te lezen. Slaap lekker en morgen weer mooie avonturen. En hopelijk een fijn overnachtingsplekje met rust lekker bed, schoon en verkoeling. Dikke kus ook van Donald. Xxxx

Rebecca

Update 2018: Inmiddels houd ik op deze pagina een dagboek bij over al onze rondreizen. Vorig jaar Marokko en dit jaar Zuid-Korea. Wij zijn dit jaar voor het eerst met ons gezin naar Thailand. Een prachtig land waar ik 3 jaar eerder al eens was met ons zoontje. Wij hebben deze ervaring nooit vergeten en willen we dis graag delen met papa en Noé. Uiteraard lijkt het ons leuk andere ook aan te steken en daarom laten we jullie gezellig mee lezen met onze rondreis van 2014. We zullen van Bangkok naar Chiang Mai reizen met de nachttrein en weer terug met het vliegtuig. Vanuit daar naar Pattaya en dan naar Krabi om vervolgens een paar daagjes te relaxen op Koh phi phi. Lees mee, leef mee, met deze (hopelijk) onvergetelijke reis! ❤️

Actief sinds 24 Juli 2014