Dag 12 - Krabi - Reisverslag uit Ban Ao Nam Mao, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 12 - Krabi - Reisverslag uit Ban Ao Nam Mao, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Krabi

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

04 Augustus 2014 | Thailand, Ban Ao Nam Mao

Vannacht best lekker geslapen, alleen stormde het heel erg (niets van gemerkt maar Pascal wel) en dus is de stroom een keer of vier uitgevallen, dus de airco ook (en dat heb ik wel gemerkt!).

We hebben rustig aan gedaan vanmorgen en om 10:00 de kinderen ingesmeerd waarna ze om 10:30 een ochtend duik in het zwembad hebben genomen. Een uurtje later zijn we op pad gegaan met de scooter voor een ontbijtje en een tas mee met handdoeken, zonnebrand en wat speeltjes. We zijn gewoon maar een stukje gaan rijden en hebben, ergens waar we zee zagen, een zijstraatjes gepakt. We kwamen uit bij een klein strandje met allemaal bootjes. Dit zijn oa vissersbootjes maar ook bootjes voor het vervoer naar één van de prachtige eilandjes.
Er was een klein hutje met 3 tafeltjes waar we besloten te ontbijten, het was erg knus en inmiddels zijn we gewend dat bij zulke tentjes het eten nooit tegelijk wordt geserveerd, het heeft z'n charme.
Koffiezetten vinden ze lastig, of misschien vinden ze het in Thailand normaal de gewone koffie als een grote kop espresso te drinken. We vragen ons wel af hoe die dan zou smaken... Pascal, die het normaal zwart drinkt, en best van een sterk bakkie houdt, drinkt het hier met melk.
Ze hadden hier verschillende belegde broodjes (toast) met oa pindakaas! Jaaaa dat wilde ik wel, helaas bleek dat er vandaag niet te zijn. Dus een broodje met suiker of met chocolade saus voor 15 baht (€0,40) dan maar. Ook hadden ze toast met ei voor 40 baht (nog geen euro), of een verse fruitsalade (ook 40 baht) als ontbijt. Dat koos Noé. Alles was even lekker en de rekening van 280 baht (+/- €6,50) voor 4 personen volledig ontbijt op een pracht locatie nog het mooiste.

Hierna zijn we verder gereden op zoek naar een stukje strand waar we onze handen konden neerleggen en ook het water in konden, dat was hier met die bootjes niet echt mogelijk en waarschijnlijk ook niet de bedoeling.
Na 5-6 minuutjes met de scooter een heel klein hobbel de bobbel zijstraatje gepakt en door een soort jungle heen gereden richting strand. Er was een paarden boerderijtje op weg naar maar verder werkelijk niets. Waar we uit kwamen was wonderschoon. Een gigantisch privé strand met hutje als schaduw plek en een prachtige en heerlijk warme zee. We hebben hier een paar uurtjes volledig genoten en tot rust gekomen totdat we echt wel dorst kregen en het water steeds dichterbij kwam.

We hebben de scooter gepakt en zijn het hobbel de bobbel straatje door de jungle weer terug gereden. Schuin tegen over het straatje was een super knus buiten bamboe hutje met nog drie andere bamboe hutjes met bankjes waar je kon zitten. Hier hebben we lekker wat gedronken. Blijkbaar voor de echte Thai want de prijzen liggen hier nog lager als bij een gemiddeld straat tentje, 15 baht (€0,35) voor een sapje.
We hebben twee drankjes gedronken, dat kon er net vanaf haha, en zijn toen weer naar het appartement gereden.

Een half uurtje gerust en toen ik wat boodschapjes met Devinho wilde gaan doen begon het te hozen. Een typische tropische regenbui waarbij alles in een uur, anderhalf uur uit de wolken wordt gemieterd. Het leek niet op te houden, zoveel!!! Maar zoals gezegd na 1,5 uur was het ergste gedaan en zijn we op de scooter gestapt. Het villa terrein is gelijk één groot moeras, maar ach, je loopt toch op je slippers. Op de weg waren diepe plassen ontstaan en voor zover mogelijk ontwijk je die. Soms kan het niet anders en moet je gewoon heel hard lachen als je elkaar passeert met de scooter en beide door een diepe plas rijdt. Kletsnat dus!

Pascal voelde zich niet zo super en is dus met Noé in het huisje gebleven, wij zouden wat boodschapjes voor hun meenemen maar wilde zelf wel wat warms eten en na een stukje rijden kwamen we bij een Italiaan terecht.
We hebben samen een pizza besteld en ik durf wel te zeggen dat dat de lekkerste is die ik ooit heb gegeten. Heerlijk dunne en knapperige bodem, goed belegd, lekkere saus en kaas, loeiheet, gewoon perfect... Vers fruitsapje erbij, alles uit pak is hier mierzoet (omdat het fruit van zichzelf al zoet is en dan nog extra wordt gezoet, reden volgens Koopie; hun smaak papillen zijn gewoon allemaal stuk door de hete pepers en andere kruiden, dus zoeten ze alles extra om het goed te proeven) maar een vers fruit sapje (met duidelijk erbij geschreven "no added sugar" speciaal voor de Europeaan) is dus meer dan zoet genoeg!
Devinho nog een bolletje ijs toe en daarna boodschappen gaan doen.
In het huisje aangekomen lekker gedoucht en ingesmeerd met after sun want ondanks dat we goed ingesmeerd waren hebben die paar uurtjes strand ons alle vier flink rood gekleurd.

We gaan nu nog even relaxen op bed en dan zo slapen. Morgen weer wat sightseeën en hopelijk nog meer mooie plekjes ontdekken!

We hadden trouwens ook paard kunnen rijden op het strand, ik had dit heel graag willen doen maar kost 1000 baht per persoon per uur, best duur dus..
We vinden morgen vast wat anders moois of leuks, genieten dit!!

• 05 Augustus 2014 - 11:13

Ellen Tromp:

Superleuk om zo op de hoogte te blijven Rebecca, ik lees elke dag even je verslag. Wat beleven jullie veel! Jammer dat Pascal niet helemaal fit is, beterschap lieverd!
    Geniet er lekker van met z'n allen!