Dag 11 - Krabi - Reisverslag uit Ban Thung, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 11 - Krabi - Reisverslag uit Ban Thung, Thailand van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 11 - Krabi

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

03 Augustus 2014 | Thailand, Ban Thung

Vandaag een reis dagje. Vanmorgen om 08:00 opgestaan, laatste wasje opgehangen en toen alles gaan inpakken. Om 09:30 kwam een taxi ons ophalen want het was ongeveer een uur rijden naar het vliegveld U Tapao van Pattaya. Ons vliegtuig gaat pas om 13:00 de lucht in maar Pascal is altijd graag op tijd dus liever daar ontbijten en er alvast zijn zodat er niets mis kon gaan. Om 10:05 waren we al op het vliegveld. We reden een beveiligd (militair) terrein op en kwamen aan op een mini vliegveldje. Helaas zonder enige voorzieningen dus het uitgebreide ontbijt waar we naar uitkeken moest nog even wachtten. Er was 1 mini super marktje met chips en koffie/thee/water. Heb dus een kopje thee genomen en toen zijn we naar binnen gegaan. Om 11:00 konden we inchecken en uiteraard waren we één van de eerste. Een klein vliegtuigje met 70 zitplaatsen, we zaten twee aan twee op rij 9.

Na een vlucht die 1:40 had moeten duren landen we om 14:25 al op Phuket. Nadat we de koffers hadden opgehaald stond er buiten transfer op ons te wachtten. Ik had (dacht ik) gelezen dat het 45 minuten rijden was en dus hadden we ons daarop ingesteld.
Helaas bleek de praktijk van Phuket naar onze appartementen in Krabi ruim 2,5 uur rijden dus rond 17:05 arriveerde we pas.
We werden heel erg hartelijk ontvangen door een mevrouw met een baby'tje van 7 maanden. De kinderen vonden het gelijk leuk. Mochten helpen met flesje en waren niet bij hem weg te slaan. Even later kwam er een ijs brommertje het terrein van het villa park (we zitten in Oscars villa's) op rijden met een hoop herrie. Dat hadden de kindjes wel verdiend na zo'n lange reis.
Wij kregen wat te drinken en even later kwam er iemand die de check in kon regelen. We mochten kiezen, of ergens achteraan het park (het is niet groot hoor) een enkel huisje (zijn allemaal per twee geschakelde villas) met twee slaapkamers zoals we geboekt hadden, of omdat die toch vrij waren en we twee kinderen hebben, twee geschakelde villa's tegen over het zwembad. Enige minpuntje was hiervan dat het ook twee ingangen heeft en geen tussendoor dus we zouden dan apart moeten. Maar goed geen directe buren (met onze herrie makende kinderen) en vlakbij het zwembad woog daar wel tegen af.

Nadat we gekozen hadden en de sleutel hadden kwamen we er een 20 minuten later achter dat als de airco aan stond het begon te lekken in de badkamer dus kwamen ze het direct repareren. Ondertussen heeft Pascal geïnformeerd waar we wat konden eten en waar de winkels en bijv. Het strand waren. Het park blijkt op 5 en 10 minuten RIJ afstand te leggen van de meeste voorzieningen. Daardoor super mooi en midden in de natuur maar zonder vervoer ben je nergens. We konden voor 1000 baht (-"normaal 1200") per dag een auto huren (23 euro) op het park. Dat wilde Pascal niet, het links rijden zou hij dan misschien nog wel aan kunnen wennen maar de rijstijl hier is van de gekke. Daarnaast vond ik het best wel duur vond voor Thaise begrippen, dus heb ik geïnformeerd naar de prijs van de scooters. "Normaal 300 baht per dag, voor ons 200". Nou dat lijkt er meer op. Natuurlijk hebben we er hier twee van nodig maar dit is wendbaarder je kunt toch een beetje sightseeën en ook de kleinere straatjes pakken. Anders moet je elke keer een taxi laten bellen en daarop wachtten. Je bent afhankelijk en het is duur. Terug moet je er dan ook maar weer één zien te vinden.
We hebben dus besloten de scooter te huren, in ieder geval voor morgen en overmorgen, ik heb even geregeld dat we hem dan vanavond gratis mee krijgen om nog ergens wat te gaan eten. Ik heb een kleine scooter met Noé en Pascal een wat grotere en zwaardere met Devinho. We hebben dan wel geen rijbewijs mee maar wat ons al meerdere malen verteld was werd bevestigd door de Italiaanse eigenaar die aankwam, dag is hier geen probleem. ALS je wordt aangehouden dan betaal je de agent tussen de 200 en 500 baht en mag je doorrijden.

Rond 18:30 zijn we richting een wat drukker straatje gereden en daar hebben we een restaurantje gevonden waar we voor 300 baht avond eten (en drinken) hebben gegeten met z'n vieren. Daarna zijn we naar huis gegaan en bleek het nog erger dan alleen de lekkage, die gelukkig wel goed verholpen was. De stang van de douche zat los, water in de gootsteen loopt slecht door toen noé even op het aanrecht zat en ik haar eraf tilde vielen de tegels er vanaf, die zaten dus niet (goed) vastgelijmd. We zijn daarna maar twee aan twee gaan slapen. Pascal samen met Noé en ik samen met Devinho. We waren moe en wilde nu niet weer naar voren lopen om te "klagen". Morgen ochtend maar even informeren...

• 04 Augustus 2014 - 07:57

Oma Thea:

Zo nou dat hebben jullie mooi geregeld al is het dan wel wat afgelegen. Is het niet gevaarlijk daar op een scooter rijden? Dat moet dan ook links gebeuren. En jullie zijn wel kwetsbaarder. Maar ik neem aan dat waar jullie nu zitten het een stuk rustiger is. Dus het zal wel goed komen. Fijn dat het mooi is daar en dat de kinderen lekker genieten van de zee zoals ik zag op het filmpje wat je mij stuurde. Wel stil daar zijn jullie de enige toeristen? Dikke kus van opa Donald en mij xxx

• 04 Augustus 2014 - 14:26

Mir:

De kamers zien er prachtig uit en wat heerlijk een zwembad voor de deur voor de kinderen !! dat wordt genieten .
    Het belangrijkste is dat een van jullie vervoer heeft voor de boodschappen toch en als het met scooter(s) beter te doen is dan met auto dan maar scooter(s) de kinderen zullen zich wel goed vast houden aan jullie .
    weet niet of ze daar ook helmen hebben al is het maar voor de kinderen
    Geniet er van .. zou zelf niet weg te slaan zijn geweest uit het zwembad hihihi