Dag 16 - JeJu-Eiland - Reisverslag uit Jeju, Zuid-Korea van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 16 - JeJu-Eiland - Reisverslag uit Jeju, Zuid-Korea van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 16 - JeJu-Eiland

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

07 Augustus 2018 | Zuid-Korea, Jeju

Vanochtend rond 07:30 opgestaan, Noé sliep nog, daarna rustig aan opgestart en nog even lekker gelegen. Nog even een was in de machine gedaan, zo zijn we bijna door alle was heen!
Rond 09:00 zijn we gaan ontbijten. Pascal die heeft eitjes gebakken en Noé broodjes geroosterd en er jam opgesmeerd, glaasje jus erbij. Heerlijk. Wasje was inmiddels ook klaar na het ontbijt dus die nog even uitgehangen, het is super warm maar ondanks dat duurt het erg lang voordat het droogt. Om 10:00 hebben we badkleding onder onze kleding aangetrokken, de superhandig XL super-snel-drooghanddoeken en de duikmaskers ingepakt en zijn we op pad gegaan richting het strand. Er is hier in de buurt een aangelegd zandstrandje. Ongeveer 15 minuutjes rijden met de scooter.

Onderweg leek het alsof we de verkeerde kant op gingen dus zijn we omgekeerd. Uiteindelijk bleek dat verkeerd en gingen we dus weer terug de andere kant op. Ongeveer 20 minuten onderweg kwamen we bij het zijstraatje waar Devinho gister een stukje kust zag, daar wilde we even gaan kijken of er misschien ook een stuk strand was. Zo hebben we in Thailand de mooiste strandjes ontdekt die we heel vaak voor ons zelf hadden. We hoopte hier ook op een verborgen pareltje, maar met overteken wilde ik "gas" geven en bleek dat ik niet vooruit schoot. Shit, boember-de-boem, ik voelde het asfalt. Lekke band achter! Neeeeee...

Pascal was met de scooter wel al aan de overkant. Ik heb gelijk een foto gemaakt en de eigenaar een bericht gestuurd op Messenger. Hij had gister zijn Facebook gegeven voor als er iets zou zijn, ze hebben hier, zoals eerder gezegd, bijna nooit WhatsApp en bellen kan ik niet met mijn Nederlandse simkaart (plus ze verstaan geen engels, als je een bericht stuurt kunnen ze het gelijk in de vertaal app gooien). Gelukkig had ik op de gestrande locatie, langs de kant van de weg, Wi-Fi. Hij reageerde binnen 5 minuten en vroeg hij waar we waren. Ik heb hem de locatie gestuurd en hij beloofde onze kant op te komen.
Pascal en Devinho zijn ondertussen gaan kijken of het straatje ook daadwerkelijk naar een strandje liep. Helaas was dat niet zo en kwamen ze door een heel smal stukje met bosjes en stenen. Beide hebben hun benen opengehaald.

Ondertussen zaten we zo'n kwartier te wachtten en hadden we behoorlijk dorst gekregen. Pascal is even water gaan halen en we zijn naar een schaduw plekje gaan lopen waar we op de grond zijn gaan zitten om te wachtten...
Een uur na mijn berichtje stopte er een busje. De meneer van de verhuur stapte uit, moest lachen, zette de step achter in en gebaarde ons in te stappen. Pascal moest maar met de scooter naar de verhuur. Dat is -als je in één keer goed rijdt- zo'n 30 minuten rijden.
De eigenaar reed nog even langs zijn even huis, met guesthouse, en vroeg ons om 5 minuten te wachtten. Prima. Toen we daarna weer vertrokken reden we een mooie weg langs de kust. Ik pinde wat leuke plekjes en we genoten van het uitzicht.
Het was anders dan gepland, maar dan maar op deze manier genieten.

Aangekomen bij het verhuur bedrijfje kwam Pascal ook net aanrijden. Wat een timing! Hij pakte een sleutel van een scooter, vroeg ons 2 helmen te passen/kiezen en vroeg of ik wel scooter kon rijden. Ja zeker kan ik dat. Hij checkte nogmaals of ik ook mijn rijbewijs wel had en voorzichtig kon rijden. Natuurlijk! Beloofd!
Na nog 3x "carefull", wat we goed begrijpen omdat deze meneer echt een uitzondering maakt voor ons en daarmee een groot risico neemt.

Het was inmiddels 13:30 en we hadden wel dorst en trek. Samen reden we nu naar de gepinde locatie met uitzicht over de zee. Er lagen heerlijke, grote zitzakken. We hebben daar lekker geluncht en een drankje gedaan. Op naar het strand. Langs de kustlijn genoten van de prachtige uitzichten en de wind door onze haren. Alles is hier rotsen, havens en vissersbootjes, geen strandjes, maar evengoed prachtig. Fijn om op deze manier toch nog een stuk van het eiland te kunnen zien.

Om 14:30 kwamen we aan bij het strand waar we ons 2,5 uur hebben vermaakt. Er stond een heerlijk briesje en de temperatuur van het water was heerlijk warm. (warmer dan de douche in het guesthouse! haha, die was gister namelijk ijs en ijskoud!). Er werd goede muziek gedraaid en de sfeer was relaxt. Een volwassen vrouw met haar moeder, hand in hand in zee. De liefde straalde er vanaf. Verder veel toeristen, maar voornamelijk Aziatisch. Koningen en koninginnen van de selfies, het viel ons al eerder op, maar ze nemen hier geen genoegen met 3 pogingen.

Om 17:00 gaan afdrogen en richting de scooters gelopen. Er bleek ook nog een zwembad te zijn boven aan het strand. Gratis entree en 2 kleine glijbanen. Verder wel recht toe, recht aan bad. Onderweg naar de meneer van de scooterverhuur zijn huis had ik een leuker (los opgezet) zwembad gezien met allemaal luchtkussens er omheen. Een afgezet stuk gewoon midden in de stad. Entree ₩7000 volwassenen en ₩4000 voor kinderen. Misschien dat we dat morgen doen.

We zijn gaan rijden langs de kust lijn om een leuk restaurantje te vinden. Onderweg nog gestopt bij een supermarkt met terras met uitzicht op zee. We dachten 1e rang plek maar 3e rang prijs betalen, goeie combi! Het supermarktje bleek helaas maar een klein assortiment te hebben dus voor eten konden we daar niet slagen. We zijn verder gereden, een stuk verder. Kwamen door een dorpje, alle kleine huisjes dicht op elkaar en vele met een blauw dak met nog een extra laag er op gesmeerd. Misschien bedoeld als isolatie? Erg leuk om te zien. Er liepen ook twee omaatjes. Vriendelijk glimlachend, wat een mooie mensen, dit is zooo genieten en zo de reden waarom wij niet met "vakantie gaan" maar "reizen"!

Een paar kilometer verderop zagen we een heel leuk uitziend tentje, er zat niemand, het was ook geen echt restaurant maar meer een koffie/ontbijt zaakje. Gezien warm ontbijt hier heel normaal is (toast, tosti's, eiermuffins, bagels ed.) zijn we hier gaan kijken en vonden we een aardige meneer bereid de broodjes van het Koreaanse menu aan te passen naar onze wensen. Zo kregen we een half uurtje later heerlijk vers ciabatta brood met huisgemaakte jam, cheddar kaas en bacon. Een smoothie er bij en buiten een geweldig uitzicht over de zee en de zon die onderging. De hemel veranderde van kleur en er heerste een heerlijke rust (op onze kletsende kinderen na).

We zijn om 19:00 richt guesthouse gegaan en zijn nu om de beurt aan het douchen. Vanmorgen viel Noé bijna in slaap vlak voordat we naar het strand zouden gaan. We hebben dus afgesproken vandaag echt even vroeg te gaan slapen! Inmiddels is het al 20:00 geweest dus gaan we dat maar snel doen. Morgen om 14:00 moeten de scooters terug zijn dus willen we nog even alles uit de ochtend halen met deze vrijheid, dan kunnen we de middag rustig aan doen, laatste was doen en alles inpakken voor de vlucht van overmorgen in de ochtend.

Lieve allemaal, tot morgen! <3

• 07 Augustus 2018 - 12:28

Mir:

Wat een geluk dat het goed is afgelopen voor zelfde geld .had je een superschuiver gemaakt
    Daarom nu wel fijn dat je ook een scooter heb
    Inderdaad nog even er van genieten totdat jullie ze weer moeten terug brengen .
    We genieten elke dag van jullie leuke reis verhalen
    Groetjes ook van Gerda en een dikke knuffel

• 07 Augustus 2018 - 13:20

Donald:

Dit is genieten, wel voorzichtig zijn.
    Zie in de statistieken dat je verhalen al ruim 10.000 maal gelezen zijn.
    Dat is toch wel erg leuk, lijkt een HIT!!!
    Nog veel plezier verder !!!

• 07 Augustus 2018 - 15:13

Saskia:

Tjonge wat jullie ook allemaal beleven en dat op een dag. X

• 08 Augustus 2018 - 12:25

Thea:

Zo lieverds, gelukkig is met de scooters ook alles goed gegaan. (Neem ik aan tenminste) en slapen jullie inmiddels alweer lekker. Morgen naar het vliegveld en terug naar Seoul. Volgende week dinsdag zit het er allemaal weer op. Dus hopelijk genieten jullie nog wat de laatste dagen. Het is heerlijk om jullie reisverslagen te lezen. Dikke kus voor allemaal. Xxxx