Dag 3 - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

04 Augustus 2021 | Servië, Belgrado

Vandaag even een rustig dagje, ook voor Bodhi wel fijn en af en toe nodig.

Om 6:20 werd hij wakker na een redelijke nacht. Devinho was ook gelijk wakker en is om 6:45 met hem naar de gezamenlijke woonkamer gegaan om samen te spelen zodat wij nog even een uurtje konden chillen in bed. Om 7:45 zijn wij ons gaan aankleden en naar hetzelfde tentje als waar we gisteren hadden ontbeten aan de overkant gelopen. We werden met een stralende glimlach goedemorgen gewenst. Pascal had een broodje bacon, ik een broodje geitenkaas, Noé het zoete ontbijtje met Jam en honing, Devinho een Servisch ontbijt met verschillende vleeswaren en een soort creamcheese dat ze van het vet van de gekookte melk maken (erg lekker!) En Bodhi kreeg een op maat gemaakt gezond ontbijt met allemaal gesneden groentes en hummus om te dippen. Ik bestelde voor hem huisgemaakte chia pudding met vers fruit maar helaas had ze dat niet. We spraken later met elkaar en ze vroeg hoe oud hij was "morgen één jaar" zei ik. Bij het afrekenen zei ze; "Morgen ochtend ga ik chiapudding maken voor de baby. Welke soorten fruit vind hij lekker dan zorg ik dat ik die er bij doe voor hem :heart:". Zo lief weer!!

Ze hebben er overigens heerlijke verse sapjes (bijna overal), met een slowjuicer geperst en keuze uit vele soorten fruit. Zo kom je toch nog aan je vitamientjes!

Na het ontbijt hebben we de buggy en de tas gehaald en zijn we richting centrum gelopen, daar hebben we even een nieuwe tandenborstel voor Noé gehaald want haar elektrische was stuk. Aan de rand van het centrum (wij zitten ook aan de rand, dan heb je het centrum en dan de andere kant van de rand) heb je een grote vers-markt, daar zijn we heen gelopen.

Onderweg nog een zwerf katten huisje gezien, zo mooi. Ze brengen daar elke dag vers water en zowel hard als natvoer.

Op het marktje aangekomen hebben we er heerlijk rondgelopen en onze ogen uitgekeken. Allemaal onbespoten groente en fruit, kruidenplantjes en nog veel meer lekkers voor zo weinig! Een kilo aardappels voor 40 dinar (€0,35!), maar zo kochten wij ook een grote zak blauwe bessen (500 gram) en 500 gram bramen voor 200 dinar (€1,70).

Als Bodhi naar iemand lachte of zwaaide dan kreeg hij weer een stukje fruit. Iedereen is zo hartelijk en ik vind de Server echt ontzettend vriendelijk (op een enkeling na).

Naast de versmarkt is nog een warenmarkt met van alles en nog wat. Van kleding tot drogisterij spul en van batterijen tot ondergoed. We hebben daar ook nog een rondje gelopen en hebben lunch gehaald bij een bakkertje. Dit was 380 dinar.

Op de weg terug via ondergrondse marktkraampjes terug gelopen naar het centrum waar een kleine speeltuin is met een stuk gras er om heen. Hier hebben we lekker gepicknickt en onze gekochte lunch opgegeten. Overal vind je ook supermarktje voor een verfrissend drankje dus aan vocht geen te kort.

Nog even in het speeltuintje gespeeld en daarna terug gelopen naar het hostel.

Op de terugweg nog een stop gemaakt om een kadootje te kopen voor ons kleine mannetje die morgen alweer één jaar wordt.. Ze kennen hier helaas geen inpak papier in winkels (wat jammer is want dat is voor een één jarige vaak nog het leukste van het kadootje!) Maar het zit in een papieren tasje waar hij het morgen zelf uit mag halen.

Rond 15:00 waren we terug bij het hostel en zijn Pascal en ik even gaan liggen met Bodhi zodat hij even kon slapen. Eerst een flesje en om 15:30 was hij vertrokken. Inmiddels slaapt hij een uur. Devinho en Noé zitten lekker een spelletje te doen samen. Straks even eten bestellen of op zoek naar een leuk tentje, afhankelijk van hoe lang Bodhi nog slaapt en wat iedereen wil.

Morgen naar de dierentuin voor Bodhi zijn verjaardag! Het schijnt te gaan regenen, hopelijk glippen wij er tussendoor...

Veel liefs voor iedereen!

Update; we hebben lekker makkelijk eten besteld! Kids schnitzel, ik pasta en Pascal tortilla. Daarna nog heerlijk 2,5 uur buiten gezeten. Met de bal gespeeld, kaartspelletje gespeeld, contact gemaakt met andere gasten en gedanst op de muziek. Daarna roetzwart van het buiten leven onder de douche en nu heerlijk slapen (21:00)

• 04 Augustus 2021 - 20:42

Thea:

Zo te lezen hebben jullie het heerlijk. En wat een leuke foto's kreeg ik op wats app. Morgen zal ik zeker proberen even te bellen en te zingen voor de jarige. Veel plezier alvast. Dikke kus van Thea/mama/oma