Dag 2 - Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 2 - Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Seoul

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

24 Juli 2018 | Zuid-Korea, Seoel

Joepie!! We zijn er!!

In het vliegtuig werd er tijdens de daling omgeroepen dat alle vluchten (4 stuks) bij aankomst naar de transfer balie moesten gaan om hun gemiste vlucht om te boeken. Blijkbaar heel veel mensen met overstap in Rome. Maar de bestemming Seoul noemde hij niet. Na een korte stilte vertelde hij de mensen met als eindbestemming Seoul bij de ingang uit te kijken naar grond personeel welke ons zou begeleiden naar het andere vliegtuig.
Officieel zou het vliegtuig 15:05 vertrekken, we landde om 15:15 en inderdaad stond er iemand te wachtten in de hal. Na 2x tellen werden we verzocht mee te lopen. Mevrouw had flink de pas er in. Halverwege, een kilometer of wat verder, keek ze even op haar klok en veranderde ze het hardlopen naar rennen en verzocht alle 23 passagiers mee te rennen. Totaal uitgeput kwamen we bij de gate, paspoorten werden snel gescand en om 15:45 Zaten we in het volgende vliegtuig en 15:00 in de lucht. Uiteindelijk dus met ruin een uur vertraging vanuit Amsterdam weggegaan maar met 55 minuten vertraging onderweg naar Zuid-Korea. Na een lange vlucht, met gelukkig veel beenruimte, heerlijk avondeten en ontbijt, voldoende drinken maar net iets te weinig slaap (lees: 3 uurtjes met wakker worden -slapen..) veilig geland.
Nog even langs de douane om Devinho zijn medicatie aan te geven maar daar waren we al snel klaar gelukkig.

Op de luchthaven hebben we een broodje gegeten en wat gedronken, daarna even snel wat cash gepind (wat voelen we ons rijk!), om vervolgens op zoek te gaan naar het openbaar vervoer. De gewone taxi kost ₩80.000 (€60,40), uber zelfs ₩85.000 (€64,20). Omdat we alweer een beetje bijgekomen waren en het pas 11:00 was kozen we voor de metro. Lang leve Google Maps! Het was even zodkdn naar de juiste locatie. Er is namelijk een gratis lijn met 6 stops en gewoon het betaalde openbaar vervoer. Natuurlijk zaten wij bij de verkeerde en het is behoorlijk groot!

Na de Koreaanse tekentjes te hebben ontcijferd hadden we de juiste metro en peron gevonden, nog even dubbel gecheckt of we ook de goeie kant op gingen en gelukkig was dat zo.
Het is nog best lastig om iemand te vinden die Engels steekt, zelfs in deze grote stad.

Na een ritje van 1:20 met overstap moesten we nog 10 minuten lopen naar ons appartementje. Alice Residence. Voor ₩45.000 €35 hebben we hier een 4 persoonskamer met twee 2-persoonsbedden met airco. Het is simpel maar schoon en koel, helemaal prima. We zitten in een gezellige wijk met veel winkeltjes en eettentjes. Verder op ook een straatje met streetfood. We waren iets te vroeg want konden helaas pas vanaf 15:00 inchecken, dus hebben we de koffers achter gelaten en zijn even (ijs)koffie gaan drinken ergens en facetimen met oma. Om 15:00 de spullen op de kamer gezet en even de buurt gaan verkennen. Het is vandaag 31 graden maar behoorlijk benauwd. Ik moet nog wel even acclimatiseren, maar het voelt heerlijk verder. Onderweg hebben we gelijk wat te eten gekocht, het was inmiddels al 16:30 en omdat we nog niet helemaal op schema lopen lusten we wel al wat. Van gefrituurde vis gerechtjes, tot aardappel en een mozzarella-iets tot aan een wafel met een soort klop klop (We bestelde "cheese" en dachten hartig te krijgen... Het ene net iets lekkerder dan het ander, maar we hebben alles allemaal geproefd.

Momenteel is het 18:00 en zitten we op de kamer. Straks lekker douchen en op tijd naar bed zodat we morgen weer fit zijn voor een reis van ruim drie en een half uur!

• 24 Juli 2018 - 09:46

Saskia:

Zoooo luitjes het is allemaal weer goed gekomen! Zijn de inwoners ingesteld op toeristen? En heb je een boekje met tekens met vertaling? Worden dingen ook in het Engels aangegeven? Spannend allemaal! Save trip! X

• 24 Juli 2018 - 09:53

Donald:

Wat leuk om jullie weer te volgen, kijk nu alweer uit naar het volgende verslag.
    Goede reis verder, voor allemaal een kus en Pascal een hand !!!!

• 24 Juli 2018 - 10:38

Thea:

Leuk gelukkig is alles goed gekomen. Ook met de koffers. Daar was ik het meeste bang voor met dat snelle overstappen. Nou lieverds het was fijn jullie even te zien/ spreken. Geniet ervan en pas goed op elkaar.

• 25 Juli 2018 - 09:32

Rebecca Kalbfleisch:

Ha Sas!
    We vinden Zuid-Korea niet echt ingesteld op toeristen. Dit is vooral ge merken aan de mensen die geen Engels spreken, zelfs niet in de grote stad, maar ook alles is Koreaans geschreven. Pas op (grote) stations staat het grotendeels aangegeven in het Engels.
    De meeste zijn, kijken of reageren ook erg chagrijnig, maar anders juist weer extreem vriendelijk en komen naar je toe en vragen uit zichzelf of ze je kunnen helpen. Het lijkt een beetje het ene uiterste en het andere. Aan de andere kant denk ik dat het onwetendheid is, zo van ik versta je niet dus draai ik me hoofd maar om of kijk op mijn telefoon als reactie. We Komen net aan in het andere plaatsje en tot nog toe hier heel gastvrij ontvangen en geholpen ondanks de taalbarrière. We hebben geen boekje maar wel een vertaal app (die helaas alleen met internet werkt en we hebben nog geen simkaart gekocht). Dikke knuf vanaf hier!