Dag 4 - Gapyeong - Reisverslag uit Gapyeong, Zuid-Korea van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 4 - Gapyeong - Reisverslag uit Gapyeong, Zuid-Korea van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Gapyeong

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

26 Juli 2018 | Zuid-Korea, Gapyeong

Allereerst: Hiep Hiep Hoera voor mijn lieve grote zus, vandaag is zij jarig!

Wat een heerlijk dagje weer! Vanmorgen rond 09:30 wakker geworden. Eerst heerlijk ontbeten met een broodje, gebakken eitje met cheddar kaas en een broodje met Oreo pasta, mmm!
Helaas is al het brood hier gezoet, een soort van brioche brood zoals je dat bij ons hebt. Wel heel lekker en luchtig, maar als je iets hartigs wil dan heb je dus alsnog een zoet broodje eronder.
Na het ontbijt hebben de kinderen eerst een duik genomen in het zwembad en hebben wij lekker in de tuin gezeten.
Naast ons zit een groep van 8 Koreaanse jongens, zij hebben ook vakantie hier. De kinderen hebben 2 uur lang samen met hun gespeeld. Ze waren een jaar of 18-20, niks geen taal of leeftijds barrière, plezier, elkaar natspoten, "brother" roepen en een box doen was voldoende voor veel vermaak.

Rond 12:00 omgekleed en heeft de vriendelijke meneer van het pension hier ons naar het centrum gebracht. Mijn riem was stuk gegaan en we willen nog steeds graag een simkaart zodat we onderweg kunnen vertalen of de weg zelf kunnen vinden.
Na een heerlijke lunch bij een straat kraampje (foto's staan overigens op facebook omdat ik hier mijn maximum aan foto's al heb bereikt), zijn we nog even rond gaan lopen in het centrum, later nog ergens in de airco bijgekomen en een koffie en smoothie gedronken. Het is hier tussen 13:00-15:00 ongeveer 34 graden en behoorlijk benauwd, maar jullie hebben het in Nederland ook lekker warm begreep ik al.

Uiteindelijk zijn hebben we na 3 verwijzingen van vriendelijke mensen een riem gescoord en kwamen we in een winkeltje waar we een simkaart konden kopen. Helaas spraken beide heren en de klant die er zat geen engels dus werd er een talk gebeld welke na 45 minuten begreep wat we bedoelde. Na de prijs te hebben ontcijferd (want zelfs de getallen schrijven ze raar op) en toestemming te hebben gegeven, bleek dat we ons paspoort moesten laten zien. Ze registreren simkaarten hier op naam en dat moet officieel, ook al is het prepaid.
De paspoorten hadden we helaas niet bij ons dus was alle moeite en tijd voor niets.

Rond 16:30 zijn we terug gegaan naar het pension en hebben de kinderen nog 1,5 uur gezwommen. Daarna hebben we nog een hele poos mogen genieten van de karaoke zang kunsten van de buurjongens. Haha, wat zongen die vals zeg! Toen hebben we de worstjes opgewarmd en die met een broodje gegeten. Pascal en Devinho nog wat overgebleven spaghetti en als toetje een meloen ijsje. Net Lekker gedoucht en straks gaan we nog even film kijken.

Morgen staat er iets spectaculairs op het programma. Devinho heeft een grote wens, al een paar jaar, namelijk: Ziplinen en hoe vet is dat om dat in Zuid-Korea te doen! Nami-Island wordt door vele lokale hier genoemd als een prachtige plek en na wat gegoogle bleek niets minder waar te zijn (als we de foto's mogen geloven!). Ook kun je daar Ziplinen. Vanaf hier is het slechts een paar kilometer naar het startpunt en vanaf daar is het 980meter over het water via de zipline naar de overkant (Nami-Island). Daar is, als het goed is een prachtige natuur. We hebben gevraagd of we hier nog een nachtje langer konden blijven, dat kon, maar helaas bleek de prijs schrikbarend,
We vonden het voor 2 nachten al duur, ₩180.000, maar nu bleek dat hij een foutje had gemaakt en dit de prijs per nacht moet zijn.
Dit is voor ons echt ver boven budget dus zijn we op zoek gegaan naar iets anders en zijn we geslaagd voor ₩81.000 inclusief ontbijt. Het zit hier 18km vandaan maar wel vlakbij het station wat dan weer handig is voor overmorgen als we verder op doorreis gaan. Plus voor ₩99.000 (bijna €80!) kunnen we wel een aantal keer met de taxi heen en weer als het nodig is.
Het ziplinen is niet goedkoop, maar dan doen we verder op wel weer iets rustiger aan. Dit is -once in a lifetime!- en nu kunnen we het doen dus waarom uitstellen?

Het plan is dus hier tussen 09:00-10:00 te vertrekken en de koffers te droppen bij het nieuwe hostel om vanuit daar een taxi te nemen richting de zipline. Jullie horen morgen hoe het was!

• 26 Juli 2018 - 16:09

Yvonne:

Je verslag weer gelezen hoor wat een avonturen allemaal ik verheug me op het volgende verslag en de Foto's op Facebook zijn prachtig !

• 26 Juli 2018 - 17:00

Thea:

Hallo lieverds,
    Vandaag kan ik nog even kort reageren. Morgen en de rest van het qeekend wordt knoert druk dus zal er niet veel van komen. Ik lees uiteraard wel de verslagen tussendoor. Veel te leuk. Veel plezier en voorzichtigheid vooral voor onze brokkenpiloot