Dag 8 - Andong - Reisverslag uit Andong, Zuid-Korea van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 8 - Andong - Reisverslag uit Andong, Zuid-Korea van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Andong

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

30 Juli 2018 | Zuid-Korea, Andong

Vandaag een kort verslag. We hebben niet zoveel bijzonders gedaan. Gewoon een rustig dagje.

We zijn eerst koffie gaan drinken en daarna bij de C2U gaan ontbijten. Er stonden tafeltjes in die supermarkt en waar Pascal tot nog toe geen trek heeft gehad en amper had gegeten probeerde hij nu ook iets. Een soort van groot sushi driehoek met tonijn er in. Best een beetje pittig maar viel goed in de smaak. En dat voor maar ₩1200 (€0,95). Daarna hebben we er nog 2 gehaald, die waren helaas wat minder lekker. Aan de Koreaanse tekentjes kun je niet aflezen welke smaak het is en niet op elke verpakking staat een plaatje.
Het is hier ook gebruikelijk om vlees in de sushi te doen en dat is toch een stuk minder lekker als je vis verwacht.

Daarna hebben we nog wat rond gelopen maar de gevoelstemperatuur ligt rond de 39 graden en is echt heel warm. Een stukje verderop zat een winkelcentrum met 3 verdiepingen. Erg leuk, van kleding - goedkoop tot extreem duur-, tot restaurantjes, make up, een hele grote supermarkt en een ijs winkel met hele lekkere en bijzondere ijsjes en ijstaarten.
Het was inmiddels 13:00 dus hebben we daar een overheerlijke pizza als lunch gedeeld. Ook heb ik ook nog 2 luchtige broeken gekocht.

Daarna hebben we de koffers gehaald in het ene hotel en zijn we naar het andere gelopen. Het bleek achter het grote winkelcentrum. Eerst middags even gerust, Noé was erg moe van het met Devinho, die goed tegen laat naar bed gaan en vroeg op staan kan, op één kamer slapen. Zij heeft dus even 1,5 uur geslapen. Daarna zijn we nog even terug gegaan naar het winkelcentrum om nog een broek voor oma te kopen en even koffie gedronken (volgens mij lijkt het alsof we heel vaak koffie drinken? haha) in een super leuk tentje. In het midden stond een grote boom met allemaal touwtjes met knijpertjes waaraan memo blaadjes hingen met een boodschap of tekening. Noé heeft ook een tekening en briefje gemaakt en deze opgehangen. Er zijn hier ook spelletjes, oa. tafelvoetbal, maar ook een schaakspel. Morgen hier lekker ontbijten!

Avond gegeten in het winkelcentrum en nog wat te drinken en bijzondere smaken Pringles gehaald bij de supermarkt (Butter Caramel en Mayo-Cheese) voor bij de film vanavond.

Noé mocht kiezen en het werd Belle & het beest. Lekker Quality time samen zo op 1 groot bed. Daarna ben ik met Noé nar 1 kamer gegaan, hebben we lekker gedoucht en zijn we op tijd naar bed gegaan.

Wat grappige weetjes:
* De stoplichten praten hier als je op het knopje hebt gedrukt. Er komt een muziekje als het groen wordt en dan telt hij af hoeveel seconde je nog hebt om over te steken.
* De Koreanen zijn erg zuinig op hun auto's. Op alle 4 de deuren zit een schuimrubberen plakkertje welke beschermd bij het openen van de deuren. Bijna iedere auto heeft dit en het ziet er heel grappig uit. Ook toen Pascal met de koffer langs een taxi liep (50 cm er vandaan) werd er angstvallig "oehh, oooh" geroepen en werd de koffer snel bij de auto weg gehaald.
* In elk hotel, hostel, motel of pension, hoe luxe of simpel ook, overal ligt een tube tandpasta in de badkamer! Dit hoef je dus nooit mee te nemen als je op reis gaat naar Zuid-Korea.

• 31 Juli 2018 - 07:53

Donald:

Hahaha vooral de tandpasta is een goede tip!!!
    Lekker dat jullie het zo leuk hebben.
    Ik kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Donald

• 31 Juli 2018 - 08:20

Mirjam:

Wat een joekel van een pizza was dat zeg , en hij zag er nog heerlijk uit ook !!, Smaakte hij ook lekker ?
    Fijn dat jullie zo om en om kunnen switchen met het slapen ? zo komen jullie allemaal een beetje om de beurt aan jullie nachtrust toe .
    Groetjes vanaf hier

• 31 Juli 2018 - 11:22

Rebecca Kalbfleisch:

Ja zeker Mirjam, hij was heerlijk! Heel ander deeg dan bij ons, maar heel lekker!