Dag 14 - Busan - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu Dag 14 - Busan - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Rebecca Kalbfleisch - WaarBenJij.nu

Dag 14 - Busan

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

05 Augustus 2018 | Zuid-Korea, Busan

Hey allemaal!
Vanmorgen waren Devinho, pascal en ik rond 8:00 wakker, Noè heeft nog even lekker doorgeslapen, die lag apart op een andere "kamer" (kleiner dan de gemiddelde inloopkast!) dus had alle rust.
Wij zijn alvast gaan ontbijten, de bagel die we gisteren hadden gekocht even in het broodrooster opgepiept en daarna belegd met de overheerlijke creamcheese. De cheddar (zoet van smaak) bleek als enige niet zo'n succes, maar de walnoot/honing, aardbei en oreo waren daarentegen overheerlijk!
Om 09:00 werd Noé ook wakker en zijn we rustig aan opgestart. Pascal is koffie gaan halen en ik heb even de route van vandaag uitgestippeld. Om11:00 zijn we uitgecheckt, nou ja, we hebben de deur achter ons dicht getrokken.

We hebben bij de minimarkt nog even de T-money card opgeladen, we zijn hier nog 6 dagen dus dat komt vast goed.
Daarna op de metro gestapt waarna we zijn overgestapt op de bus. Onderweg zagen we een leuke markt, vanaf die stop het aantal haltes geteld zodat we het ook weer terug zouden vinden. Vanaf de busstop waar we uitstapte was het nog 15 minuten lopen. We hadden het snel gevonden en het was 13:00, inchecken kon officieel pas vanaf 16:00 maar vanwege mijn vele boekingen op booking.com ben ik inmiddels genius memeber en had ik een priority check in van 2 uur eerder aangevraagd en goedgekeurd gekregen. We zette de koffers neer, ik vroeg hem "2 uur?" En hij knikte.

Ondertussen zijn wij bij een supermarktje in de buurt gaan lunchen. Inmiddels was het 14:00 geweest dus liepen we terug richting hotel. Helaas sprak de jongen bij de receptie geen Engels en wist hij hier niet van. Hij had dan dus net wel geknikt maar had geen idee waarover het ging blijkbaar. Er volgde een lang gesprek, steeds eenzijdig omdat de andere kant het niet begreep. Ik liet de Nederlandse bevestiging zien met goedkeuring, maar ook dit snapte hij niet. Ik kopieerde en plakte het in de vertaalapp maar ook dat bleek zinloos. Hij belde de tourist information desk, deed zijn verhaal en wij dat van ons. Het bleek dat we ₩20.000 per kamer extra moesten betalen als we nu wilde inchecken. We hadden 2x een 2 persoonskamer. Inmiddels was het bijna 14:30, de telefoon was opgehangen en de discussie ging verder. Probleem is dat hier niets in de buurt was dus 1,5 uur dan best lang is. We hadden net al een uur in een supermarkt gezeten, als we echt tot 16:00 moeten wachtten hadden we liever direct verder weg gegaan. De tourist info werd opnieuw gebeld en dit keer na 10 minuten met resultaat. We mochten de kamer in. Misschien had hij tijd gerekt want de vloer bleek bij binnenkomst nog nat. Er was dus pas net schoongemaakt.

Na een rust en airco momentje met buiten gevoelstemperatuur 41 graden zijn we weer terug gelopen naar de bus halte.
Op naar de markt! Het bleek een leuk, klein maar gezellig marktje met ook wat leuke winkeltjes in smalle straatjes.
Devinho heeft nog een souvenir gescoord en Noé wilde graag een tasje en portemonnee. Ook daarvoor zijn we geslaagd. We hebben daar allemaal losse hapjes gekocht. Gedeeltelijk bij een bakkertje en gedeeltelijk op straat. De losse hapjes kosten ₩500 (€0,40) per stuk. Je hebt dan bijv. Een garnaal met krokant laagje of een rijst hapje, iets met ei, inktvis, groente of noodles erin. Bijna allemaal even lekker!

We verzamelen het eten en gaan terug naar het hotel om het daar op te eten. Morgen ochtend moeten we namelijk om 6:00 op de luchthaven zijn omdat we om 8:00 naar JeJu-eiland vliegen willen we op tijd naar bed. We eten dus lekker Hollands rond 17:00-17:30 onder het genot van een film, gezellig met zijn allen op bed.
In de badkamer staat een gigantisch bad en aangezien we die thuis niet hebben willen de kinderen altijd graag gebruik maken van de mogelijkheid als er wel een bad is. Ze gaan dus nog even lekker in bad en om 20:15 liggen we allemaal. De wekker staat voor 5:15. Nu maar hopen dat we een taxi vinden, er reden er hier vandaag overdag genoeg rond maar er geen vaste plaats. De jongen bij de receptie vragen we het maar niet, straks knikt hij ja en hebben we niets, haha. Mochten we er geen kunnen vinden gaan we met het ov. Komt vast weer goed, het is een binnenlandse vlucht dus 1,5 uur of een uur te vroeg op het vliegveld is ook ruim op tijd.

Helaas werd Noé vannacht om 3:00 huilend wakker met een groot pijnlijk "brok" in haar keel. Omdat we twee kamers hebben zijn de koffers ook gesplitst en ligt de paracetamol precies bij Pascal en Devinho. Dan maar veel koud drinken en hopen dat ze nog even in slaap valt. Gelukkig valt zij al snel in slaap, met haar handjes om de mijne.. ik kan geen kant meer op maar ben blij dat zij nog even slaapt. Hopelijk voelt ze zich over 2 uurtjes iets beter als we op staan. We zijn straks 3 nachten op 1 plek en daarna weer dus waarschijnlijk iets minder avontuur en wat meer rust.
We hopen op een mooi strandje in de buurt (iets rustiger dan die in busan zou fijn zijn!).

Fijne dag iedereen!

• 06 Augustus 2018 - 06:50

Thea:

Met veel plezier lees ik elke keer jullie verslagen. Gelukkig weet ik inmiddels dat jullie veilig zijn geland en nu de bieuwe omgeving aan het verkennen zijn. Ik hoop dat jullie veel mooie, nieuwe dingen ontdekken en straks veilig terugkomen. Ik denk dat veel mensen op deze manier met jullie meegenieten. Ook al krijgen jullie niet altijd reactie. Ons drukke weekend is achter de rug dus nu heb ik er weer tijd voor. Kus voor allemaal en geniet maat lekker. Liefs, mama/ oma